1 år og vil stadig ikke spise rugbrød
Fra : Betina

Dato : 29-07-02 12:12

Jeg har en søn som lige er blevet 1 år. Han vil under ingen
omstændigheder spise klumpet mad, dvs, ingen rugbrød, ingen flutes,
ingen fransbrød o.s.v. Jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt så nu
trænger jeg til noget input udefra, er der nogen der har nogle ideer til
hvad jeg kan gøre?
Betin@

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 29-07-02 14:10

Betina <betina@leverpostei.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.17af417b2bf33cfa989762@news.worldonline.dk...
> [...]
> ingen fransbrød o.s.v. Jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt så nu
> trænger jeg til noget input udefra, er der nogen der har nogle ideer til

Hej
Ikke så meget andet end at være tålmodig. Drop al den klumpede mad i 14 dage
og start så stille og roligt op igen. Vælg en ting du vil prøve f.eks.
rugbrød og lad være med at introducere andre nye ting samtidig. Det er der
mange børn, der ikke kan lide.
Ernæringsmæssigt tager han ingen skade af at vente, men jeg kan da godt se,
det vil være rart, hvis han vil spise det samme som resten af familien

MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 29-07-02 17:04

Betina wrote:

> [...]
> ingen fransbrød o.s.v. Jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt så nu
> trænger jeg til noget input udefra, er der nogen der har nogle ideer til

Se mit svar i den anden tråd: mad til småfolk. her giver jeg en masse
forslag til affodring af en et-årig.

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.com | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.

Fra : Nielsen

Dato : 29-07-02 18:12

Hav tålmodighed - og bliv ved at prøve.

Min søn er 14 måneder, og han er stadig ikke vild med rugbrød. Det var først
da han var lige omkring et år, at man kunne lokke ham til at prøve lidt. Han
spiser stadig ikke mere end en kvart skive rugbrød - og det er sjældent at
jeg får lokket så meget i ham. Så får han så bare grød bagefter, så han
bliver mæt.

Han ville absolut heller ikke have noget med klumper i og heller ingen
former for brød eller kage. Lige pludselig blev han dog interesseret i at
smage hvad vi havde - det startede med drikkevarer, og blev så kort tid
efter til, at han også ville smage det vi spiste. Noget af det første han
spiste var frikadelle - i meget små bidder. Det var han glad for, og fik
derefter mod på at smage mange nye ting. En anden ting var is! En ganske
almindelig ispind med vanille - SÅ blev han for alvor klar over, at de ikke
kun var hans egen velkendte ske-mad der kunne smage godt

Han er stadigvæk meget kræsen med ting der skal tygges - men det går
fremad.....

Så tålmodighed - det kommer nok

mvh
Marianne Nielsen

Fra : hansi.christiansen

Dato : 07-08-02 08:24

"Betina" skrev d. 29-07-02 12:12 dette indlæg :
> [...]
> ingen fransbrød o.s.v. Jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt så nu
> trænger jeg til noget input udefra, er der nogen der har nogle ideer

prøv at sætte ham ved bordet sammen med jer, men uden tallerken ved ham,
begynd så at spise selv uden at kommentere hvorfor han ikke skal have
noget, der vil ikke gå ret lang tid før han selv vil bede om noget af
jeres mad!

http://www.kandu.dk/