madpakker
Fra : Jan & Connie Jensen

Dato : 28-07-02 15:14

Nej hun vil heller ikke have rugklapper eller rufler

Connie og Jan
Forældre til
Sasja, Maj, Theis

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 28-07-02 18:28

Hej I to
Min ældste vil heller ikke have rugbrød og det klarer vi nemt. Enten får han
knækbrød med, fuldkornsskorper eller hjemmebagt bolle.
En typisk Silas madpakke ser sådan ud:
3 skiver knækbrød uden smør (han kan heller ikke li smør)
En klods agurk
5-6 sorte oliven uden sten
5-6 vindruer
3-4 kirsebær
En lille skrællet gulerod.

Alt bliver spist hver dag. Ingen madpakker er ens 2 dage i træk. Vi varierer
alt efter sæson og hvad der er billigt, men ting der også kan bruges er

rosiner
½ banan med skrællen på (så den stadig er lækker, når den skal spises)
Tynde skiver af melon
Ærter, altså de friske man kan købe nu,
clementiner
minimajs
cherrytomater
ostestang

Min erfaring (laver madpakker til 3 hver dag) er at ungerne spiser meget
mere, hvis man lægger mange forskellige ting i madpakken og kun lidt af
hver.
De 2 andre børnehavebørn jeg har spiser rugbrød herhjemme men aldrig i
madpakken, men det er mere fordi, jeg selv synes, det andet er mere lækkert.
MVH
Rikke
--
Du kan finde ideer til aftensmaden,