Indstille mus til ikke at accelerere... :O~
Fra : Dennis Petersen

Dato : 29-07-02 02:48

Hej!
Jeg kan dælme ikke finde ud af at indstille min mus så den ikke
accelererer.. Jeg vil helst have at den er hurtig og kører i en statisk
hastighed... det kan jeg nu bedst styre.
Er der nogen der ved hvordan man indstiller den?
Jeg kører med KDE3.0 og selve kontrolpanelet i KDE er ingen hjælp
På forhånd tak
Dennis P

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-08-02 19:29

"Dennis Petersen" <fessor@software.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der ved hvordan man indstiller den?
> Jeg kører med KDE3.0 og selve kontrolpanelet i KDE er ingen hjælp

Efter min overgang fra windows til Redhat 7.3
kunne jeg ikke rigtigt indstille musen i KDE3's
mus indstillings værktøj som jeg ville have den
,ingen acceleration men høj følgsomhed
indtil jeg indsatte denne linje i filen "XF86Config-4"
i Section "InputDevice"
Option "Resolution" "1000"

så nu ser min XF86Config InputDevice section sådan
ud.

Section "InputDevice"
Identifier "Mouse0"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "IMPS/2"
Option "Device" "/dev/psaux"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
Option "Emulate3Buttons" "no"
Option "Resolution" "1000"
EndSection

Jan Rasmussen
RH7.3 + PS2 3button+scrool mus

Fra : Dennis Petersen

Dato : 03-08-02 14:21

> [...]
> mus indstillings værktøj som jeg ville have den
> ,ingen acceleration men høj følgsomhed
> indtil jeg indsatte denne linje i filen "XF86Config-4"
Ja!
Det virker faktisk meget bedre, men jeg synes stadig det er dumt at man ikke
kan stille acceleration til 0 og så stille en hastighed uafhængigt af
hinanden. Det er rigtigt irriterende at jeg skal flytte min hånd så meget
for at flytte musen til den anden side, og hvis accelerationen er for høj
kan jeg ikke styre den - Men det er jo også en måde at blive tvunget til at
lære genvejstasterne på...
Men tusinde tak! Det hjalp rigtigt meget faktisk.
Mvh
Dennis P