run a script
Fra : lars

Dato : 28-07-02 10:55

Davs
ja det jo nok lidt pinligt men jeg kan for min død ikke husk hvordan man
afvikler et script på en unix.

Det er så længe siden og så lidt jeg bruger det så, bære over med mig

mvh
Lars

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 28-07-02 11:17

lars wrote:
> ja det jo nok lidt pinligt men jeg kan for min død ikke husk hvordan man
> afvikler et script på en unix.

Ved at skrive navnet på scriptet på kommandolinien og trykke retur.

--
Lars Kongshøj
Registrer dig som linux-bruger:

Fra : mdr

Dato : 28-07-02 11:18

lars wrote:
> Davs
> ja det jo nok lidt pinligt men jeg kan for min død ikke husk hvordan man
> afvikler et script på en unix.
>
> Det er så længe siden og så lidt jeg bruger det så, bære over med mig

Enten skal du indsætte en shabang (#!/bin/sh) i toppen af scriptet og
chmod 755 den, eller udføre den ved at skrive "sh <scriptnavn>".

--
Checkout http://www.omnix.dk/bil
-> Opret din personlige profil, med billed.

Fra : dudsen

Dato : 28-07-02 12:09

lars wrote:

> [...]
> man afvikler et script på en unix.
>
> Det er så længe siden og så lidt jeg bruger det så, bære over med

i biblioteket med scriptet ./scriptnavn sørg for at scrptet er
eksekverbart med chmod 744 scriptnavn.

--
Daniel Udsen <dudsen@koen.dk>
I need two-thirds of the Senate to autograph my fish by Tuesday.