Virtual Server
Fra : Michael Andreasen

Dato : 27-07-02 09:37

Hey, Jeg synes at have læst et eller andet sted, at man kan sætte såkaldte
virtual servers op på sin linux/bsd boks. Så man har en "master" server og
en x antal virtual servers med egne apache installationer m.m.

Nogen der kan fortælle noget om dette?

Mvh
Michael

Fra : Jesper FA

Dato : 27-07-02 15:23

Michael Andreasen wrote:

> [...]
> virtual servers op på sin linux/bsd boks. Så man har en "master" server og
> en x antal virtual servers med egne apache installationer m.m.

I linux kan du med:
http://www.solucorp.qc.ca/miscprj/s_context.hc

--
Jesper
4:18pm up 1 day, 47 min, 1 user, load average: 0.58, 1.55, 0.81

Fra : Michael Andreasen

Dato : 27-07-02 16:11

"Jesper FA" <news@skydiver.dk> wrote in message

> I linux kan du med:
> http://www.solucorp.qc.ca/miscprj/s_context.hc

Fedt.. Har nogen prøvet dette? Tænker på hvordan det kører o.s.v.?

Mvh
Michael

Fra : Jesper FA

Dato : 27-07-02 17:13

Michael Andreasen wrote:

> Fedt.. Har nogen prøvet dette? Tænker på hvordan det kører o.s.v.?

Jeg har brugt det i næsten ½ år nu og det virker ganske fint.
Jeg har det kørende på 2 maskiner med 4-5 virtuelle servere på hver.
Der er nogle detaljer mht. at køre i en virtuel server med begrænset
capability som kan give problemer, men dem jeg er stødt på har jeg kunnet
løse ved små rettelser rundt omkring.

--
Jesper
6:00pm up 1 day, 2:29, 0 users, load average: 0.15, 0.11, 0.08