Visual C++ og Grafik( spil )
Fra : Nyberg

Dato : 29-07-02 18:51

Hej

Findes der nogle eks eller classe til af lave spil / simuler grafik i Visual
C++ eller skal man bruge noget andet

MVH

René

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 29-07-02 19:15

Nyberg wrote:
> Findes der nogle eks eller classe til af lave spil / simuler grafik i
> Visual C++ eller skal man bruge noget andet

Prøv med DirectX

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Jonas Meyer Rasmusse~

Dato : 29-07-02 19:25

"Nyberg" <Nyberg@T-Online.de> wrote in message
> Findes der nogle eks eller classe til af lave spil / simuler grafik i
Visual
> C++ eller skal man bruge noget andet

DirectX:
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/topic.asp?URL
=/msdn-files/028/000/114/topic.xml&frame=true

OpenGL:
http://nehe.gamedev.net <--En meget simpel introduktion til opengl.

Begge dele kan bruges til både 2d & 3d, dog har OpenGL ikke et dedikeret api
til 2d, og det kan
derfor godt være at det ville være nemmere for dig at bruge DirectX, hvis du
kun skal
lave 2d-grafik

mvh Jonas

Fra : Nyberg

Dato : 29-07-02 20:50

Hej

Tak for hjælpen
men nu komme dumme spørgsmål .

jeg har download DirectX og installeret det men er der ikke nogle help file
eller andet eller noget i Visual C++ , jeg har og prøvet hos Microsoft ja
kald mig bar dum.

MVH

René

Jonas Meyer Rasmussen <meyer@remove.diku.this.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ai419j$ame$1@eising.k-net.dk...

Fra : Jonas Meyer Rasmusse~

Dato : 29-07-02 20:56

> [...]
file
> eller andet eller noget i Visual C++ , jeg har og prøvet hos Microsoft ja

Prøv at trykke help->index.. så får du en liste ude i siden, med en
tekstbox, hvori
du kan skrive søgeord i.

Hvis det ikke hjælper dig, kan du prøve at skrive hvad det er du har
problemer med,
f.eks. hvor du går istå, så er det nemmere at give dig et hint.

mvh Jonas

Fra : Martin Dyring

Dato : 30-07-02 09:43

"Nyberg" <Nyberg@T-Online.de> wrote in message
> Findes der nogle eks eller classe til af lave spil / simuler grafik i
Visual
> C++ eller skal man bruge noget andet

Hej Rene,

Du kan prøve eks. clanlib (www.clanlib.org) der er ganske nyttigt til