2 comp. på TDC ADSL.
Fra : Colsted

Dato : 26-07-02 22:22

Hej!!

Jeg har prøvet at kigge i de eksisterende mails og syntes ikke helt at kunne
finde svaret på mit spørgsmål.....

Jeg har TDC ADSL-abonnement og vil gerne have 2 comp. på internettet....

Hvordan gøres det lettest og billigst???

Håber på at I gider at hjælpe.....Husk lige at svaret ikke må være alt for
indviklet da jeg er ny inden for denne verden !!!!

Hilsen Morten.

Fra : Søren And

Dato : 26-07-02 23:03

Køb en 5 ports switsh og 2 patchkabler.SÅ er den hjemme .
Søren And

Fra : Bjarke Hansen \(lapt~

Dato : 26-07-02 23:42

"Søren And" <indbakke@digitalnetwork.dk> wrote in message
> Køb en 5 ports switsh og 2 patchkabler.SÅ er den hjemme .

Det skal man jo have lige meget hvad... Det er jo ikke til meget hjælp til
manden. Der er vel allerede et netværk til de 2 pc´ere. Så vidt forstået...

Men det kommer helt an på hvilket TDC adsl produkt, der er tale om... Når de
har en del produkt grupper, og konfigutioner.

Netexpres eller Boomtown
- ATM
- PPPoE, med eller uden router

Bredbånd|adsl
- fast ip
- dynamiske Ip´ere

Zillion Pro@ccess
- ATM
- mange forskellige konfigs

Hvis det er Bredbånd|adsl fra TDC.

Skal man have 2 dynamiske Ip´ere for at få det til at virke, med kun en
Switch. Hvis man har fast Ip, skal man have en router. hvis flere pc´ere
skal på nettet samtidigt.

Fra : Lars Henrik Ipsen

Dato : 27-07-02 06:47

Til Coldsted og Bjarne Hansen

Jeg har samme problem, 2 Maskiner som jeg ønsker at skulle kunne være på
nettet på samme tid , med en switch. Har ikke fået det til at køre endnu (
Har win Xp og TDC ADSL )
mvh
Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-07-02 08:13

"Lars Henrik Ipsen" skrev i en meddelelse
> Jeg har samme problem, 2 Maskiner som jeg ønsker at skulle kunne være på
> nettet på samme tid , med en switch. Har ikke fået det til at køre endnu (
> Har win Xp og TDC ADSL )

Det afhænger stadig af hvad du har !

TDC har flere typer ADSL (Netexpres, Boomtown, Bredbånd. Proaccess........)
- og løsningen er lidt forskellig......

Har du fast IP eller ej ?

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Lars Henrik Ipsen

Dato : 27-07-02 11:50

Jeg har,så vidt vides TDCADSL Bredbånd, med 2 dynamiske ip adresser.

mvh.
Lars

Fra : Bjarke Hansen \(lapt~

Dato : 27-07-02 15:30

"Lars Henrik Ipsen" <larsipsen@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har,så vidt vides TDCADSL Bredbånd, med 2 dynamiske ip adresser.

Har du dobbel tjekket, at du har 2 dynamiske. Og ikke en Fast Ip??

Men ellers skulle det jo virke. Såfrem beggecomputere, og modem sidder
tilsluttet i Switchen, og at der er link.

tjek om computerens TCP/IP er sat til automatisk at hente IP adresser.

Åbn din Dospromp "command" er det ofte, og skriv "Ipconfig /all"

Ip´en plejer at være i 80.**.**.** området Hvis computeren har 0.0.0.0 har
den ikke fået tildelt nogen IP. Hvis den fx starter med 169. må det være en
IP Windows selv har valgt.

Fra : Colsted

Dato : 28-07-02 08:46

Hej...

Jeg har TDCADSL bredbånd.
Jeg har een fast IP-adresse og modem.
Jeg har spurgt i en teledanmarkbutik om det kunne lade sig gøre at få 2
computere på nettet. I følge dem skulle jeg bare investere i en switch (og
diverse kabler) og så skulle den være hjemme......Kan det virkelig passe??
Når man læser om alle de problemer der kan være så lyder det næsten for
let!!!!

Hilsen Morten.

"Bjarke Hansen (laptop)" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3d42ae6f$0$16782$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : complex@pc.dk

Dato : 28-07-02 08:57

Een fast ip kræver router+ switch
2 dynamiske kun svitch

(du kan naturligvis bruge ICS, det er ikke nemt og kræver at den
maskine der er på nettet er tændt)

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Morten Christiansen

Dato : 28-07-02 16:45

Jeg har nu haft TDC Netexpress 1024/128 med router i 1½ år og investerede
samtidig i en 5-ports switch. Det skal du også bruge! Der er så mulighed for
at tilslutte 4 pc'er på samme bredbåndsforbindelse, da den ene port skal
forbindes med routeren, ikke i UP-link stikket, det er kun til hvis du skal
sætte 2 elle flere switche i struktureret kabling. Du skal bruge ganske alm.
netværkskabler mellem switch og pc'er, ikke noget med krydskabler, dette
bruger du kun til hvis der kun er en pc'er koblet op, og i så fald mellem
router og pc.
Når du har dynamisk IP-adresse så check at din router bruger DHCP, da det er
klart det nemmeste, d.v.s. at hver computer får en IP-adresse tildelt i det
øjeblik den tændes (logger på netværket).

Hvis du ikke bruger router skal du bruge 2 dynamiske Ip-adresser.

mvh
Morten Christiansen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-07-02 09:03

"Colsted" <colsted@mail.dk> writes:

> [...]
> diverse kabler) og så skulle den være hjemme......Kan det virkelig passe??

Hvis du skal have flere computere på internettet end du har IP-numre
så skal du bruge noget der kan gemme et netværk bag et IP-nummer. En
sådan dims hedder en router.

Det kan være billigere at købe flere IP-numre hos TDC. Så kan du
nøjes med en switch. Det er hvad jeg har gjort.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Colsted

Dato : 29-07-02 07:46

Hej.

Tak for hjælpen...Nu har jeg styr på det. Det er nu som flg.:

Har fået ændret fra 1 fast IP-adresse til 2 dynamiske (gratis).
Har købt en switch og koblet mine 2 computere til.
Så er der gang i den.....
Hilsen Morten.