$REMOTE_ADDR på Windows
Fra : nikolaj

Dato : 26-07-02 13:09

Hej

Jeg har netop overført php til Windows fra en linux-server, men jeg kan ikke
forstå, at Windows-maskinen ikke kan forstå $REMOTE_ADDR....

Den siger:
Warning: Undefined variable: REMOTE_ADDR in c:\program files\apache
group\apache\htdocs\index.php on line 5

Nogle forslag?

/Nikolaj

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 26-07-02 13:12

nikolaj skrev:

> Warning: Undefined variable: REMOTE_ADDR in c:\program files\apache
> group\apache\htdocs\index.php on line 5

Prøv med $_SERVER["REMOTE_ADDR"]

Fra : nikolaj

Dato : 26-07-02 13:14

Jeg fandt svaret - jeg skulle ændre i php.ini (register_globals = Off) - den
skal være on :-/

Men tak forhjælpen :)

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 26-07-02 17:04

> Jeg fandt svaret - jeg skulle ændre i php.ini (register_globals = Off) - den
> skal være on :-/

Jeg foretrækker at have det off og bruge Jonas' løsning. Det gør PHPs udviklere også.
Synes du ikke de skal have lov at bestemme bare en lille smule?
Det tager faktisk heller ikke specielt lang tid at ændre alle variabler på et site.

--
Mvh Kristian Risager Larsen - http://kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk
"Der er 10 slags mennesker. Dem der kan binære tal og dem der ikke kan."

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-02 14:03

On Fri, 26 Jul 2002 18:04:01 +0200, "Kristian Risager Larsen"
<kezze@kezze.dk> wrote:

> [...]
>Det tager faktisk heller ikke specielt lang tid at ændre alle variabler på et site.

Nej det tager ikk lang tid på 1 side .... meeen på godt 20 gør det

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-07-02 16:49

-Martin- <martin_aarhof(AT)hotmail.com> wrote in
<9sq7ku4elksm61n1dm17q6q99purh0kia5@4ax.com>:
> Nej det tager ikk lang tid på 1 side .... meeen på godt 20 gør det

Alt er relativt. :)

Det tager nok ikke lang tid, i forhold til hvor lang tid det har taget at
lave koden i første omgang.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-07-02 16:49

Niels Andersen wrote in <3nU09.23891$3k2.314810@news010.worldonline.dk>:

> Alt er relativt. :)
>
> Det tager nok ikke lang tid, i forhold til hvor lang tid det har taget at
> lave koden i første omgang.

Forresten, det er vel rimeligt let at klare med noget søg-erstat...

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)