Include af fil uden brug af SSI
Fra : Kasper Johansen

Dato : 28-07-02 15:58

Hej gruppe.
Hvordan includer man en fil uden brug af SSI?? Jeg er n00b, sry...

----
Mvh Kasper
www.levithan.h4f.dk
www.cwain.h4f.dk

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 28-07-02 16:12

"Kasper Johansen" <Kasper@Johansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej gruppe.
> Hvordan includer man en fil uden brug af SSI?? Jeg er n00b, sry...

Koden er ikke riigtig begynder-kode, men den skulle være til at kopiere og
indsætte fra http://www.hinnerup.net/2002/experiments/include/

/Tobias

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-07-02 16:23

On Sun, 28 Jul 2002 17:12:06 +0200, "Tobias Hinnerup"
<hinnerup@nospamhinnerup.net> wrote:

> http://www.hinnerup.net/2002/experiments/include/

Hvad er:
Set Document = Server.CreateObject("Hinnerup.Document")
- ?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-07-02 16:32

Jørn Andersen wrote:
> Hvad er:
> Set Document = Server.CreateObject("Hinnerup.Document")

Det er et object som Tobias bruger til at lege HTML DOM

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-07-02 16:33

Jakob Andersen wrote:
> Det er et object som Tobias bruger til at lege HTML DOM

Og som ikke har noget med eksemplet at gøre.

--
Jakob Andersen

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 28-07-02 17:17

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message

> Og som ikke har noget med eksemplet at gøre.

Korrekt. For de nysgerrige kan kilden hentes på
http://www.hinnerup.net/wsc/document.wsc

/Tobias

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 28-07-02 17:26

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

> Hvad er:
> Set Document = Server.CreateObject("Hinnerup.Document")
> - ?

Spørgsmålet er relevant og taget til efterretning - der er tilføjet et link
på henvisningen til objektet i kildekoden på siden.

Jeg takker.

/Tobias

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-07-02 16:36

Tobias Hinnerup wrote:
> Koden er ikke riigtig begynder-kode, men den skulle være til at
> kopiere og indsætte fra
> http://www.hinnerup.net/2002/experiments/include/

Jeg vil dog tro at du får lidt problemer hvis der bruges ASP delimiters i
den fil du prøver at include. Altså f.eks. hvis jeg prøver at inkludere
nedenstående vil jeg nok få en fejl:

---------------
<%
Navn = "Jakob Andersen"
%>
Hej mit navn er <%= Navn %>

Jakob Andersen

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 28-07-02 17:19

> Jeg vil dog tro at du får lidt problemer hvis der bruges ASP delimiters i
> den fil du prøver at include. Altså f.eks. hvis jeg prøver at inkludere
> [...]

Korrekt.

Der skal bruges noget ala nedenstående i stedet:

---------------
Dim Navn
Navn = "Jakob Andersen"

Response.Write("Hej mit navn er " & Navn)
---------------

/Tobias

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-07-02 17:58

"Tobias Hinnerup" <hinnerup@nospamhinnerup.net> wrote in message
> Korrekt.
> Der skal bruges noget ala nedenstående i stedet:
[SNIP]

Det var jeg godt klar over, det er bare surt hvis man sidder og forsøger men
ikke fatter hvorfor det ikke virker.

--
Jakob Andersen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 28-07-02 17:10

Er der virkelig ikke en simpel kommando som "include" i PHP?? Jeg har prøvet
med Server.Execute men så har mine dokumenter ikke adgang til variabler og
objekter som jeg bruger i siden som jeg includer fra. Er der ikke en anden
kommando som er lidt mere for n00bs hvor den opfylder mine behov???

---
Mvh Kasper
www.levithan.h4f.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-07-02 17:59

"Kasper Johansen" wrote
> [...]
> objekter som jeg bruger i siden som jeg includer fra. Er der ikke en anden
> kommando som er lidt mere for n00bs hvor den opfylder mine behov???

Nej, hvorfor er det at du ikke vil bruge SSI?

--
Jakob Andersen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 28-07-02 22:08

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, hvorfor er det at du ikke vil bruge SSI?

Grunden til at jeg vælger netop ikke at bruge SSI er fordi at jeg vil
include en variabel. Altså:

<%
show = "news.asp"

server.execute show
%>

Da jeg at "execute" ikke medtager foreskellige variabler og objekter ville
jeg gerne bruge en anden funktion hvis det er muligt, men hvilken?? Er der
virkelig ingen andre muligheder??

----
Mvh Kasper
www.levithan.h4f.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-07-02 22:17

> [...]
> jeg gerne bruge en anden funktion hvis det er muligt, men hvilken?? Er der

I nogle tilfælde kan du bruge Server.Transfer som tager variabler med til
siden og eksekverer for derefter at vende tilbage til den kaldende side.

--
Jakob Andersen
http://www.stresscd.dk/ - Udnyt stress positivt

Fra : Kasper Johansen

Dato : 29-07-02 09:30

> I nogle tilfælde kan du bruge Server.Transfer som tager variabler med til
> siden og eksekverer for derefter at vende tilbage til den kaldende side.

Jeg har prøvet server.transfer og der opstår så også et problem her. Efter
at kommandoen med tranfer er kørt stopper side helt med at gå videre. Mit
problem er at det ikke kun er en side jeg skal include, men flere. Så ASP
holder helt op med at checke kode efter transfer-kommandoen. Har jeg andre
muligheder??

----
Mvh Kasper
www.levithan.h4f.dk
www.cwain.h4f.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-07-02 09:36

Kasper Johansen wrote:
> [...]
> videre. Mit problem er at det ikke kun er en side jeg skal include,
> men flere. Så ASP holder helt op med at checke kode efter transfer-

Hvor mange forskellige muligheder snakker vi om der skal vælges mellem ved
include?

Fra : Kasper Johansen

Dato : 29-07-02 11:27

> Hvor mange forskellige muligheder snakker vi om der skal vælges mellem ved
> include?

Jeg skal bruge en fil som kan include en variabel. Den skal virke som
SSI-include, men SSI kan ikke include en variabel, derfor kan jeg ikke bruge
den. Eller hvis du kender PHP så en include-funktion som at den bruger kunne
jeg også godt bruge. Bare en include-funktion som kan bruge variabler osv.
fra siden som at den blev includet fra.

---
Mvh Kasper
www.levithan.h4f.dk
www.cwain.h4f.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-07-02 12:07

Kasper Johansen wrote:
> [...]
> at den bruger kunne jeg også godt bruge. Bare en include-funktion som
> kan bruge variabler osv. fra siden som at den blev includet fra.

Det har jeg forstået, men det jeg var ude efter var at få af vide hvor mange
mulige input du har, du kan jo gøre sådan her:

<%
If Request.QueryString( "fil" ) = "foo.asp" Then
%><!-- #include file="foo.asp" --><%
Elseif Request.QueryString( "fil" ) = "bar.asp" Then
%><!-- #include file="bar.asp" --><%
End if
%>

--
Jakob Andersen

Fra : Janni Larsen

Dato : 29-07-02 14:21

> If Request.QueryString( "fil" ) = "foo.asp" Then
> %><!-- #include file="foo.asp" --><%
> Elseif Request.QueryString( "fil" ) = "bar.asp" Then
> [...]

Well, jeg har 40-50 muligheder, og der kommer nok flere, derfor søger jeg en
anden mulighed end den, men ellers bliver den vel den måde... Lidt surt, men
har ASP virkelig ikke en anden mulighed??

----
Mvh Kasper (skriver fra damens bærbare)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-07-02 14:30

Janni Larsen wrote:
> Well, jeg har 40-50 muligheder, og der kommer nok flere, derfor søger
> jeg en anden mulighed end den, men ellers bliver den vel den måde...
> Lidt surt, men har ASP virkelig ikke en anden mulighed??

Nej.

--
Jakob Andersen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-07-02 16:43

On Mon, 29 Jul 2002 10:29:36 +0200, "Kasper Johansen"
> [...]

>holder helt op med at checke kode efter transfer-kommandoen. Har jeg andre

Har du "transfer'et tilbage igen"?
Så vidt jeg har forstået, virker Server.Transfer på den måde, at den
stopper afviklingen af kode på dok 1 og fortsætter den på dok 2 - og
medtager variable m.v. til dok 2. Hvis man så skal tilbage på dok 1,
så skal dok 2 slutte med en Server.Transfer.

Se evt. mere her om forskellen på
Server.Execute:

En anden ting er, at når jeg er røget ud i den slags problemer, så har
det som regel været en advarsel om, at min kode ikke var særligt
hensigtsmæssigt struktureret - eller at det i hvert fald sagtens kunne
struktureres bedre.

Så det kunne måske være interessant at vide, havd dit *egentlige*
problem er? Altså *hvorfor* er det, at du absolut vil lave denne
dynamiske include?

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Janni Larsen

Dato : 01-08-02 12:31

>Altså *hvorfor* er det, at du absolut vil lave denne
> dynamiske include?

Grunden til at jeg så gerne vil have denne include er at jeg vil gerne lave
mine links osv. om "?vis=tagwall", så vil jeg så have min side til at vise
tagwallen... Men hver gang at side loades bliver der udført foreskellige
funktioner. Disse funktioner bliver alle sammen udført i index.asp og deres
resultat skulle så meget gerne gives videre til f.eks. min tagwall, og mit
skin...

Altså... Jeg includer 3 filer. skintop.asp, (vis variablen som fil),
skinbund.asp.

Skintop og skinbund ændrer sig efter om man er logget ind eller om man ikke
er. Dette er så index.asp der finder ud af om man er det, så alle sider får
mulighed for vide om at brugeren er logget ind. Siderne udformer sig således
også efter hvad for en side du står på. F.eks. har jeg en info boks ude i
siden hvor at der skal stå info om min tagwall hvis jeg er på tagwallen og
info og mine nyheder hvis er man er der. Derfor vil jeg gerne have
videreført mine variabler og objekter for at gøre min kode lettere.

Anyway... Det kan gøres virkelig let via PHP, kan det også lade sig gøre med
ASP??

Det kan bare irritere mig at en sådan mulighed ikke er mulig (hvis at den
virkelig ikke er det uden brug af tons af kode)

---
Mvh Kasper (som stadig bruger damens bærbare)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-08-02 15:36

"Janni Larsen" <larsen_janni@hotmail.com> wrote in message

> [...]
deres
> resultat skulle så meget gerne gives videre til f.eks. min tagwall, og mit

Du skal vist i gang med at kikke på klasser...

mvh/Peter Lykkegaard