Asp: Problemer med databaseadgang
Fra : Anne Bordum & Jesper~

Dato : 27-07-02 20:59

Hej gruppe.
Jeg sidder og fumler med noget asp og bruger personal web manager og access
2000. Jeg kan ikke få databaseforbindelserne til at virke medmindre jeg
konverterer databasen til et ældre access-format.

Hvorfor nu det ???

Jesper

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-07-02 21:37

"Anne Bordum & Jesper Hansen" <bordum.hansen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> 2000. Jeg kan ikke få databaseforbindelserne til at virke medmindre jeg
> konverterer databasen til et ældre access-format.

Opgrader din MDAC (Microsoft Data Acess Components)
Sandsynligvis har du ikke de nyeste jet/odbc driver

http://www.microsoft.com/data/download.htm

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-07-02 12:13

"Anne Bordum & Jesper Hansen" wrote
> [...]
> web manager og access 2000. Jeg kan ikke få
> databaseforbindelserne til at virke medmindre jeg
> konverterer databasen til et ældre access-format.

Udover Peters forslag med at din MDAC er for gammel er der også den mulighed
at du bruger en connectionstring beregnet på access 97, hvis opgradering af
MDAC ikke virker så post din connectionstring her.

--
Jakob Andersen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-07-02 13:24

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message

> [...]
af
> MDAC ikke virker så post din connectionstring her.

Ja, det er sgu rigtigt, bruger man OLEDB, så angiver man jo Jet versionen i
connection strengen
Roder for meget med MSSQL, her er der ingen forskel

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-07-02 15:38

Peter Lykkegaard wrote:
> Ja, det er sgu rigtigt, bruger man OLEDB, så angiver man jo Jet
> versionen i connection strengen

Men hvis ens MDAC ikke understøtter den Jet version man angiver hjælper det
jo stadig ikke meget

--
Jakob Andersen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-07-02 15:30

On Sat, 27 Jul 2002 21:58:49 +0200, "Anne Bordum & Jesper Hansen"
> [...]

>2000. Jeg kan ikke få databaseforbindelserne til at virke medmindre jeg
>konverterer databasen til et ældre access-format.

Et gæt:

Du bruger sikkert en ODBC-forbindelse noget lignede:
objConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};
Dbq=c:\sti\til\database\db.mdb; uid=Admin; pwd=;"

Prøv:
objConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data
Source=c:\sti\til\database\db.mdb; User Id=admin; Password=;"

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-07-02 15:36

Jørn Andersen wrote:
> Et gæt:
> Du bruger sikkert en ODBC-forbindelse noget lignede:
[SNIP]

ODBC skulle gerne være ret ligeglad med versionen, problemet er hvis man
bruger en OleDb connectionstring i denne angiver man som du også har fat i
versionsnummer på Jet OleDB og det er forskelligt fra Access 97 til Access
2000

I Access 97 ser det sådan her ud:
DataConn.Open "Data
Sourcec:\database.mdb;Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.3.51;"

Og i Access 2000 ser det sådan her ud:
DataConn.Open "Data Sourcec:\database.mdb;Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"

Grunden til at bruge OleDb connectionstring fremfor Odbc er at man snakker
hurtigere med databasen.
--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-07-02 15:39

Jakob Andersen wrote:
> DataConn.Open "Data
> Sourcec:\database.mdb;Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.3.51;"

Der manglede lige et "=":