visning af tid ?
Fra : Preben Jensen

Dato : 26-07-02 14:07

hey, jeg har en Access-DB hvor en kolonne indeholder tidspunkt
f.eks. 21:30. Når jeg så trækker det tidspunkt ud via asp & SQL
får jeg vist 21:30:00.

Kan jeg ved ikke gøre så jeg ikke for de sec. vist ?
DB-en's egenskaber for denne kolonne, er Kort klokkeslætsformat.

Mvh. Preben Jensen.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-07-02 14:47

"Preben Jensen" <preben@[remove]pdcs.dk> wrote in message
> hey, jeg har en Access-DB hvor en kolonne indeholder tidspunkt
> f.eks. 21:30. Når jeg så trækker det tidspunkt ud via asp & SQL
> får jeg vist 21:30:00.

Kik på FormatDateTime eller brug evt Format(myTime, "hh:ss") indlejret i din
query

> Kan jeg ved ikke gøre så jeg ikke for de sec. vist ?
> DB-en's egenskaber for denne kolonne, er Kort klokkeslætsformat.

DB-en's egenskaber har ingen inflydelse på dine ASP sider - desværre

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Preben Jensen

Dato : 27-07-02 00:02

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse

> "Preben Jensen" <preben@[remove]pdcs.dk> wrote in message
> >
> Kik på FormatDateTime eller brug evt Format(myTime, "hh:ss") indlejret i
din
> query

Jeg har checket lidt rundt og kan ikke finde andet end om hvordan jeg laver
korrekt formatdatetime(Time, vbShortTime), jeg skulle gerne vide hvordan jeg
kun får vist hh:mm af
den record med tid jeg trækker ud af DB-en. (jeg er nok lidt fatsvag her

Jeg trækker [rs ("tid")] ud af DB-en og får den vist hh:mm:ss, men vil kun
ha' vist hh:mm.

Mvh. Preben Jensen.
god weekend.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-07-02 04:48

On Sat, 27 Jul 2002 01:02:08 +0200, "Preben Jensen"
<preben@[remove]pdcs.dk> wrote:

> [...]
>kun får vist hh:mm af
>den record med tid jeg trækker ud af DB-en. (jeg er nok lidt fatsvag her

Du burde også kun få vist hh:mm med
FormatDateTime(Time, vbShortTime)
eller:
FormatDateTime(Time, 4)
- forudsat at Time-værdien er i dato/tid-format

>Jeg trækker [rs ("tid")] ud af DB-en og får den vist hh:mm:ss, men vil kun
>ha' vist hh:mm.

Så brug et hack:
Left(rs("tid"), 5)
- eller hvis du ikke har foranstilet 0:
Left(Right("0" & rs("tid"), 8), 5)

(det kan muligvis laves smartere, men det burde virke (utestet)

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 27-07-02 08:16

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message
> [...]

<%= Hour(rs("YourDateTime")) & " " & Minute(rs("YourDateTime")) %>

Kan også gøre det.

/Tobias

Fra : Preben Jensen

Dato : 27-07-02 08:45

Tak for jeres svar, det var lige hvad der skulle til

Mvh. Preben jensen.
god weekend.