Problem med javascript og "
Fra : henrik

Dato : 28-07-02 22:50

Hej,

Jeg har en knap med følgende kode:

<input type="button" class="knap" name="Tilbage" value="Tilbage"
onClick='javascript:location.href="/tilbage.asp";'>

Hvis jeg imidlertid vil have knappen til at linke til side.asp?nr=<%
Request.Querystring("NR") %> har jeg et problem, da gåseøjnene så bliver
opfattet som afbrudt - hvad gør jeg så?

Tak.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-07-02 00:41

Sun, 28 Jul 2002 23:50:05 +0200, skrev "henrik" <hen@r.ik>:

>Hvis jeg imidlertid vil have knappen til at linke til side.asp?nr=<%
>Request.Querystring("NR") %> har jeg et problem, da gåseøjnene så bliver
>opfattet som afbrudt - hvad gør jeg så?

Du kan vel bare bruge ' istedet for.

Ellers kan man vidstnok sætte \ foran ".

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 29-07-02 01:19

henrik skrev:

> [...]
> Request.Querystring("NR") %> har jeg et problem, da gåseøjnene så
> bliver opfattet som afbrudt - hvad gør jeg så?

Øhm... - jeg tror du blander lidt sammen på serverside- og
clientside-scripts. Den kode som du sætter imellem <% og %> kommer jo
aldrig ud til klienten; Så selv om du sætter request.querystring("nr")
ind i et sæt gåseøjne er det jo kun selve din querystring, der bliver
sendt til klienten.

Eller på en lidt mere konkret måde.
Hvis din ASP-kode ser således ud:

<input type="button" class="knap" name="Tilbage" value="Tilbage"
onClick="self.location='side.asp?nr=<%=request.querystring("nr")%>'">

- vil den se som følger, når den er sendt til klienten:

<input type="button" class="knap" name="Tilbage" value="Tilbage"
onClick="self.location='side.asp?nr=2';">

Selve nummeret (2) variere jo alt efter din querystring/URL.

/morten

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 29-07-02 20:12

"henrik" <hen@r.ik> wrote in message news:<3d4466e9$0$672$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> [...]
>
> Hvis jeg imidlertid vil have knappen til at linke til side.asp?nr=<%
> Request.Querystring("NR") %> har jeg et problem, da gåseøjnene så bliver

Mon ikke der skal stå

<input type="button" class="knap" name="Tilbage" value="Tilbage"
onClick='javascript:location.href="side.asp?nr=<% Request.Querystring("NR")
%>";'>

Duer det ikke, hvad så med en variabel eller et funktions kald.

Du må kunne definere

w="side.asp?nr="

og så tilføje resten.

Jeg ved mere om PHP end ASP men de simple ting er vel nogenlunde ens.

Med venlig hilsen
Carsten Nielsen