Formular (krydsreference)
Fra : Bjarne Sørensen

Dato : 26-07-02 12:13

Er det muliget at lave en krydsreference på 2 felter i en
formular således at indtastningerne i et felt med et
medlemsnummer og et felt med evt. postnummer, stemmer overens?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 29-07-02 00:54

Bjarne Sørensen skrev:

> Er det muliget at lave en krydsreference på 2 felter i en
> formular således at indtastningerne i et felt med et
> medlemsnummer og et felt med evt. postnummer, stemmer overens?

Hvis jeg har forstået dig ret, så vil du tjekke om indholdet af 2 input-
felter er det samme?
Hvis det er tilfældet kan du måske bruge følgende:

<script type="text/javascript">
function tjek(inp,felt){
if(inp.value==document.forms[0][felt].value)
alert('De 2 felter indeholder det samme');
}
</script>
<form>
<input type="text" name="medlemsnr" onblur="tjek(this,'postnr')" />
<input type="text" name="postnr" onblur="tjek(this,'medlemsnr')" />
</form>

/morten

Fra : Bjarne Sørensen

Dato : 30-07-02 12:06

Morten Abildgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> <input type="text" name="medlemsnr" onblur="tjek(this,'postnr')" />
> <input type="text" name="postnr" onblur="tjek(this,'medlemsnr')" />

Nej det jeg mente var at hvis man i et felt med medlemsnummer skriver 123
og i et andet felt med postnummer skriver 4100, kunne kontrollere om disse
to indtastninger er korrekte i forhold til hinanden ved hjælp af en
foruddefineret fil (.txt eller .js) (Altså medlem 123 bor i postnummer 4100
og ikke 4000 eller 4400 osv. og medlem 124 bor i postnummer 2100 og ikke
2770 eller 2400 osv.)

Venligs Bjarne

Fra : Hintzmann

Dato : 30-07-02 12:21

> [...]
4100
> og ikke 4000 eller 4400 osv. og medlem 124 bor i postnummer 2100 og ikke

Det er nok bedst at du kontrollere det op mod en database på serveren, da en
txt- eller js-fil kan blive ret stor, hvis du ønsker at have samtlige
relationer mellem postnummer og medlemsnumre.