Deling af Boomtown ADSL?
Fra : Michael Nielsen

Dato : 26-07-02 23:50

Hej i gruppen

Håber at det er den rigtige gruppe at spørge i.

Jeg har næsten lige fået Boomtown ADSL 512/512 og nu vil jeg så gerne have 2
eller flere PCer på nettet med den, men hvordan kan jeg dele forbindelsen
uden router?
Noget med 2 netkort eller hvad siger i?

--
Best regards
Michael Nielsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-07-02 00:15

Sat, 27 Jul 2002 00:50:28 +0200, skrev "Michael Nielsen"
<leahcim@lite.dk>:

>Jeg har næsten lige fået Boomtown ADSL 512/512 og nu vil jeg så gerne have 2
>eller flere PCer på nettet med den, men hvordan kan jeg dele forbindelsen
>uden router?

news:tele.internet.adsl vil være dt rigtige sted at spørge.

Fra : TBC

Dato : 27-07-02 10:59

> news:tele.internet.adsl vil være dt rigtige sted at spørge.

For hævlede, så kan alle vi andre der måtte være interesserede i svaret og
ikke er TDC kunder ikke kunne følge med. Det kan dog sagtens også samtidigt
rummes her i gruppen da det er ganske relateret til internet udbyderes xdsl.

Vil du Michael Nielsen gøre mig den tjenste at oprette X-post på dine evt.
indlæg i TDC gruppen hertil så jeg også kan se hvad der skulle blive svaret,
idet jeg også meget gerne vil høre svarene ?

MVH
Torben Bojer Christensen

Fra : Morten HB

Dato : 27-07-02 11:57

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
> [...]
samtidigt
> rummes her i gruppen da det er ganske relateret til internet udbyderes

Fordi det hvis alle gjorde det ville gruppen drukne i udbyderspecifikke
supportspørgsmål.

Læs eventuelt fundatsen:
<http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere.xdsl>

/Morten

Fra : TBC

Dato : 28-07-02 00:02

"Morten HB" <mortenb@trashcanFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Læs eventuelt fundatsen:
> <http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere.xdsl>

Har jeg gjort. Den benævner bl.a "diskutere positive og negative erfaringer
med
udbydere af internetadgang via xDSL, deres stabilitet,
-- > ydelser <--, support og hastighed." og "* Hvilke produkter tilbyder en
bestemt ydelse?"

Såfremt man med BoomTown ADSL skulle kunne noget lignende som med BB, med
flere IP'er og en switch (eller evt hub) ville jeg MEGET gerne vide det !

Klart nok ville det blive en helt anden ekstern gruppe der ville blive
relevant såfremt det drukner i snak om routere og deling af internet
forbindelse på hjemmenetværk i windows. Men det kender jeg til i forvejen,
og jeg bryder mig ikke om routere. Måske var det derfor mit "filter" omkring
besvarelser ventede oplysninger om Boomtown's ydelser, hvilke jeg ikke
ønsker at gå glip af.

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-07-02 12:52

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> det er ganske relateret til internet udbyderes xdsl.

Supportspørgsmål hører ikke hjemme her, læs fundatsen

> Vil du Michael Nielsen gøre mig den tjenste at oprette X-post på dine
evt.
> indlæg i TDC gruppen hertil

crosspost mellem interne og eksterne grupper?
Det er altså ikke særlig smart.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-07-02 13:13

> [...]

> dine evt. indlæg i TDC gruppen hertil så jeg også kan se hvad der
> skulle blive svaret, idet jeg også meget gerne vil høre svarene ?

Eventuelt kunne i køre det ovre i dk.edb.netværk idet det som sådan
ikke er direkte relateret til Boomtown eller ADSL. Det er blot deling
af internetforbindelse uden router.

Det er iøvrigt ikke særligt kompliceret - har i prøvet hjælpen i
windows? Jeg har et meget omfattende punkt i Windows XP hjælpen med
overskriften "Internet Connection Sharing overview".
Det er ligegyldigt om det er ADSL eller modem - det vil virke uanset
forbindelse, så vidt jeg husker har Windows haft dette siden Windows 98
Second Edition.

Mvh
Flemming

Fra : WebLock

Dato : 27-07-02 21:31

> [...]
> Det er ligegyldigt om det er ADSL eller modem - det vil virke uanset
> forbindelse, så vidt jeg husker har Windows haft dette siden Windows 98

Der er bare lige den lille firnurlighed, at det PPPoe software der følger
med Boomtown er noget snask - hvis man laver deling på det vil clienterne
ikke kunne åbne mange adresser på Internettet - hvorfor aner jeg ikke.
Derfor skal man lige finde noget andet PPPoe software.
Hvis jeg havde vist dette, kunne jeg have sparet 2 dages reinstall, da jeg
troede problemet lå i serveren (der også er min workstation - betaler selv
strøm :().

Webber

Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-07-02 12:17

"WebLock" <skummelREM@OVEgadefejer.dk> wrote in

> [...]
> dages reinstall, da jeg troede problemet lå i serveren (der også
> er min workstation - betaler selv strøm :().

Ok, det var jeg ikke klar over. Har selv Boomtown med en router og den
har indbygget PPPoE, så jeg har aldrig brugt Boomtowns software til
det.

Mvh
Flemming