Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Operas "Save Window Setup" driller.
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 29-07-02 07:04

Jeg har åbnet ti af mine favoritsider i Opera og derefter gemt deres "Window
Setup". Filens sti (C:\Program Files\Opera\fav.win) har jeg så lagt ind som
et bookmark, for at kunne få let adgang til det. Det virker umiddlbart fint,
men der er et problem.

Hver gang jeg åbner "fav.win", bliver siderne ikke hentet fra nettet. Det
ser ud til, at alt hentes fra Operas cache. Kan man tvinge de sider til at
blive opdateret?

Hvordan kan man ellers komme til *.win filerne, med et enkelt klik, uden at
bookmerke dem?

På forhånd tak

--
Lars

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 29-07-02 14:46

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> posting:

>Hver gang jeg åbner "fav.win", bliver siderne ikke hentet fra nettet. Det

En bug.

>ser ud til, at alt hentes fra Operas cache. Kan man tvinge de sider til at
>blive opdateret?

Ja, normalt...
Filer/Indstillinger/Histroik cache/Tjek for ændring:
Dokumenter: altid
....men der er en bug.

Du bliver så nødt til at bruge CTRL+F5 til buggen er fikset.

>Hvordan kan man ellers komme til *.win filerne, med et enkelt klik, uden at
>bookmerke dem?

Du kunne måske give den et kaldenavn, så du direkte kunne indtaste
dette i adressefeltet. Ved ikke, om det virker, men du kan jo selv
prøve (under egenskaber for aktuelle bogmærke).

Du kunne også starte op med dem . Hvis du ikke ønsker at starte med
dem, kan du sætte Opera til at fremkomme med en opstatsdialog, hvori
du kan vælge fra/til.

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 29-07-02 15:07

Chr. Bohr-Halling skrev bl.a.:

> En bug.

Okay... det var da godt at vide, at der var en forklaring på det.

> Du bliver så nødt til at bruge CTRL+F5 til buggen er fikset.

Ahh... "Reload all open pages" den kendte jeg ikke.

> Du kunne måske give den et kaldenavn, så du direkte kunne indtaste
> dette i adressefeltet. Ved ikke, om det virker, men du kan jo selv
> prøve (under egenskaber for aktuelle bogmærke).

Ja, det virker fint på links, men det ser ikke ud til at være en god idé med
"window setups".

Stien til filen dukker op i adressefeltet, men siderne åbner ikke. Opera
forsøger tydeligvis at vise *.win filen som en txt fil. Det eneste der
dukker op, er to firkanter. For at få linket til min win-fil til at virke
igen, ser det ud til at jeg er nødt til at genstarte Opera.

Nå.. jeg overlever nu nok alligevel Tak for hjælpen.

--
Lars