Ø: Links til gode online hardwarebutikker ~
Fra : Jesper Brogaard

Dato : 26-07-02 10:11

Jeg har nu fået næsten alle stumperne til min nye pc. De står i kasser og
griner af mig for jeg har endnu ikke modtaget motherboardet(!). Det drejer
sig om Soyo SY-P4S-645DX Dragon Ultra med 533fsb
http://www.soyousa.com/products/proddesc.php?id=112 .

Jeg bestilte hos www.prc-data.dk for 3 uger siden med forventet levering
efter få dage. De har nu udsat leveringsdatoen igen og igen, først 2-6 dage
et par gange og nu 17(!) dage. Alle gange uden at kontakte mig - heller ikke
noget med at skrive tilbage selvom de telefonisk 3 gange har lovet at gøre
det.

Jeg har tidligere handlet hos PRC og har altid været tilfreds, men nu er jeg
ærlig talt godt træt af dem. Synes deres behandling virker uprofessionel og
nedladende. Det mindste man kan forlange er vel en mail hvis leverancen
bliver forsinket.

Anyhoo - det lader til at motherboardet ikke findes i Danmark. På
www.edbpriser.dk angives kun prc og www.shg.dk som forhandlere. Ingen af dem
har kortet på lager.

Kan det tænkes at butikker i Tyskland, England eller Sverige har kortet
hjemme? Kan det anbefales at købe i udlandet - og hos hvem?

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Henrik Dissing

Dato : 26-07-02 11:23

On Fri, 26 Jul 2002 11:10:59 +0200, Jesper Brogaard wrote:

>Kan det anbefales at købe i udlandet - og hos hvem?

Jeg har handlet med stor success i udlandet masser af gange. I disse EU- og
internettider er der efter min mening ingen forskel på at købe via postordre
i Danmark og i et andet EU-land. Momsen er betalt, told er der ikke noget
af, og med et internationalt credit card går betalingen som en leg.
Korrrespondance og returnering er heller ikke noget problem, i hvert fald
ikke større end med danske forhandlere. Hvis man skal have penge tilbage,
ryger de bare ind på ens konto igen.

Når jeg handler, bruger jeg bare Google til at finde nogle links, og så slår
jeg til der hvor jeg får den bedste pris eller generelt fornemmer at der er
tale om et professionelt foretagende. Jeg har desværre ikke for vane at at
gemme links til de gode steder, hvilket jeg nok burde gøre.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-07-02 12:37

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in

> [...]
>
> Kan det tænkes at butikker i Tyskland, England eller Sverige har
> kortet hjemme? Kan det anbefales at købe i udlandet - og hos hvem?

Jeg har ikke selv prøvet at handle i udlandet, men har også stærkt
overvejet det.

Jeg søgte lige selv lidt på google og fandt ud af at der er en engelsk
"edbpris" klon, som ikke er helt så avanceret, men som alligevel virker
lidt.
Den kan ses her:
http://www.pcindex.co.uk/

Hvis du finder lignende sider for de øvrige lande vil jeg da gerne have
links.

Vær opmærksom på at mange steder angiver de prisen excl. moms. I UK er
den 17%, hvad den er i de øvrige lande ved jeg ikke.

mvh
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-07-02 12:42

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote in

> [...]
> Den kan ses her:
> http://www.pcindex.co.uk/
>
> Hvis du finder lignende sider for de øvrige lande vil jeg da gerne

pcindex er iøvrigt ret ringe, men derfor vil jeg stadig gerne have
links til diverse udenlandske prissammenligningssider ala edbpriser.

Flemming