Brand ved Kongenshus
Fra : Arne Feldborg

Dato : 26-07-02 08:12

Er der nogen her, der kan huske årstallet (og gerne også en ca. dato)
for storbranden i hederne omkring Kongenshus.?

Selv vil jeg mene, at det må være engang sidst i 1950'erne, måske
allerførst i 60'erne.?

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Paul Knudsen

Dato : 05-08-02 14:00

Det må have været i begyndelsen af 1960erne.
Min stedfar, som boede i Tohuse ved Grønhøj, var med til at gå
brandvagt derude. Han døde i 1966 og jeg mener det var ca. 4 år før
altså omkring 1962.

Venlig hilsen / Kind regards
Paul Knudsen
Mail to: paul@kpknudsen.dk
http://www.kpknudsen.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-08-02 16:07

Arne Feldborg skrev:

> [...]

I går kom der et indirekte svar i et program på DR-tv.
1959 skulle det være, ifølge den rare mand fra heden.

Jeg mangler lige netop Politikens Hvem Hvad Hvor fra 1960.
Gætter på at datoen og omtalen af hedebranden kan findes der.
- Så vi kan få "kronologien" i orden.

Med venlig hilsen
Herluf Holdt, DK-3140

Fra : Ivan jensen

Dato : 05-08-02 19:37

"Herluf Holdt, 3140" <herluf@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg mangler lige netop Politikens Hvem Hvad Hvor fra 1960.
> Gætter på at datoen og omtalen af hedebranden kan findes der.

I den nævnte HHH fra 1960, er branden nævnt under 13. juni 1959:
"Mere tørke over hele Danmark. Halvdelen af Heden ved Kongenshus i flammer;
branden er påsat."

mvh
Ivan Jensen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-08-02 00:34

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev Fri, 26 Jul 2002 09:12:01
+0200

>Er der nogen her, der kan huske årstallet (og gerne også en ca. dato)
>for storbranden i hederne omkring Kongenshus.?

Tak for alle svar, såvel her som i Netmail.

Det kunne se ud som om den brand jeg tænker på var i 1959. Men flere har
ment at der også var en brand ca. 1962.

--
mvh, A:\Feldborg