TVkort + XP?
Fra : Peter

Dato : 26-07-02 07:21

Hej

Hvilket godt TV-kort skal man købe, når man kører Win XP Pro?

Jeg har i forvejen Hauppauge WinTV Theater, men det kan jeg simpelthen ikke
få til at virke under XP (det har virket under 2000) så nu vil jeg have et,
hvor fabrikanten satser på XP.

Nogen forslag?

Hilsen PEter

Fra : KNL DtP

Dato : 26-07-02 09:07

"Peter" <no_email@no.where> skrev i en meddelelse

> Jeg har i forvejen Hauppauge WinTV Theater, men det kan jeg simpelthen ikke
> få til at virke under XP

Hej Peter!

Jeg har et kort magen til, og det virker ganske upåklageligt under XP (jeg har XP Pro
DK) - jeg vil faktisk gå så langt og sige, at det kører bedre under XP end 98.

Hvis jeg capturer i rå AVI, så er den super stabil - hvis jeg dumper billeder fra
WinTV så kan jeg også bare tage løs, den dør ikke som med win98.

Har du fulgt Hauppauge's vejledning for XP?

MVH

Kristian

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 26-07-02 11:37

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> har med klæbrige fingre ramt
tastaturet på en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

>Jeg har et kort magen til, og det virker ganske upåklageligt under XP (jeg har XP Pro
>DK) - jeg vil faktisk gå så langt og sige, at det kører bedre under XP end 98.

Enig

> [...]
>WinTV så kan jeg også bare tage løs, den dør ikke som med win98.

Enig

>Har du fulgt Hauppauge's vejledning for XP?

http://www.hauppauge.com/xp/faq.htm

MVH Simon Walther-Larsen
"Hvis alle tænker på sig selv, er der tænkt på alle"

Fra : ZipZap

Dato : 26-07-02 19:15

kan din computer gå i StandBy og Hibernate uden problemer ???

Min kan ikke.

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 26-07-02 20:34

"ZipZap" <ZipZap_NoSpam_@c.dk> har med klæbrige fingre ramt tastaturet
på en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

>kan din computer gå i StandBy og Hibernate uden problemer ???
>
>Min kan ikke.

Jeg kan ikke huske om jeg oplevede disse problemer da jeg havde kortet
installeret, men....

http://www.hauppauge.com/html/sysreq.htm#POWERMGR skirver bl.a :

WinTV requires that all power management setting be turned off or
disabled for proper functionality from the WinTV device. With the
Power Management options enabled, the WinTV will not recover from a
Sleep mode or Hibernation mode. You would have to reboot in order to
make WinTV work again.

Fra : Peter

Dato : 26-07-02 12:33

KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message
> "Peter" <no_email@no.where> skrev i en meddelelse

> Har du fulgt Hauppauge's vejledning for XP?

Hej

Ja det har jeg gjort så mange gange, at jeg nu får computeren til spontant
at genstarte hvis jeg åbner noget, der har det mindste med grabberkortet at
gøre

Har lagt et rent XP-image på computeren igen, men da jeg installerede igen
løst jeg intet, da den nu igen genstarter bare man rører programmerne.

Derfor overvejer jeg at få mig et helt andet kort...

Dog ville jeg helst have mit eget til at virke, da det jo er billigst i
længden

Hilsen Peter

Fra : Thf

Dato : 26-07-02 17:18

> [...]
>få til at virke under XP (det har virket under 2000) så nu vil jeg have et,

Må være et driver problem, er der nogen IRQ konflikt?
Jeg kører selv med et PVR kort under XP uden problemer.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S