Tilskud til efterskole
Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 25-07-02 23:37

Hej.

Ved egentlig ikke rigtig, hvor jeg skal spørge henne, men håber at I kan
hjælpe mig lidt videre herinde.

Et barn vil gerne på efterskole. Moderen får invalidepension og har
forældremyndighed over barnet. Moderen er gift med en anden mand end barnets
far. Denne mand har *ikke* adopteret barnet.

Når det gælder "alm." tilskud til eksempelvis varme, har jeg kunnet læse mig
til, at selv om moderen er eneforsørger til barnet, så får hun ikke/mindre
tilskud, da hun er gift med/samboende med en person over 18 år.

Men hvordan er reglerne, når det gælder efterskole til hendes barn, som hun
er eneforsørger for? Er der mon nogen der ved - eller ved, hvor jeg kan
finde ud af - hvordan det ser ud med tilskud til efterskoleophold, når
eneforsørgeren er invalidepensionist, men gift?

Ida Maria Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Emil Zeuthen

Dato : 26-07-02 04:55

Ida Maria Kiefer wrote:

> Hej.
>
> Ved egentlig ikke rigtig, hvor jeg skal spørge henne, men håber at I kan
> hjælpe mig lidt videre herinde.

Din søgen er til ende! Må jeg præsentere "The One and Only" Arne
Wilstrup. Danmarks svar på Oraklet fra Delphi. Det siger hans mor i
hvert fald.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-07-02 11:26

Emil Zeuthen wrote:

> Din søgen er til ende! Må jeg præsentere "The One and Only" Arne
> Wilstrup. Danmarks svar på Oraklet fra Delphi. Det siger hans mor i
> hvert fald.

Du er simpelthen for meget - din manglende seriøsitet kender åbenbart
ingen grænser - fik du bank som lille eller er du bare ualmindelig
perfid og dum? Jeg tror det sidste -

PLONK!
--
ahw

Fra : Elisabeth

Dato : 26-07-02 09:34

"Ida Maria Kiefer" <atter@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde ud af - hvordan det ser ud med tilskud til efterskoleophold, når
> eneforsørgeren er invalidepensionist, men gift?

Det er en rigtig god idé at besøge www.efterskoler.dk
Her kan du læse dig til det meste ang. priser og tilskud, men du kan også
ringe til sekretariatet og få hjælp - de er meget søde derinde.
Hilsen Elisabeth
Efterskolelærer
.....tillykke med beslutningen!

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 27-07-02 01:32

Elisabeth <beks@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en rigtig god idé at besøge www.efterskoler.dk
> Her kan du læse dig til det meste ang. priser og tilskud,

Har skam søgt alt hvad jeg kunne rundt omkring på forskellige ministeriers
hjemmesider, på Google og på efterskole.dk. På sidstnævnte står der "kun"
hvad de enkelte skoler koster alt efter forældrenes indtægtsgrundlag, samt
at kommune/stat yder så og så meget i grundstøtte -> man kan få sin
egenbetaling oplyst. Men der står intet om, hvilke støttemuligheder der er
for børn, hvis eneforsørger er invalidepensionist. Hvilket jeg som nok
heller ikke mener er specielt relevant for denne side.

> men du kan også
> ringe til sekretariatet og få hjælp - de er meget søde derinde.

Joe, det må jeg jo så gøre på mandag.

> ....tillykke med beslutningen!

Joe tak, men nu skal vi lige se, om der kan blive råd til det (hvilket jeg
da håber!).

--
Vh
Ida Maria Kiefer

Fra : Inge Hansen

Dato : 04-09-02 16:31

Man kan vel ikke just kalde hende for eneforsørger.
Selvom pigen ikke er adopteret. Der er jo to indtægter i familien, og må vel
betragtes på lige fod med en enlig mor der flytter sammen med en mand eller
gifter sig, hun mister selvfølgelig også diverse tilskud.