Efterlysning: Christian Bønnelycke (1829 -~
Fra : Tommy Rolf Nielsen

Dato : 25-07-02 22:23

Nyborg den 25. juli 2002

Hej Ng

Jeg har en tip2-oldefar, Christian Bønnelycke, der døde i Karrebæksminde,
Karrebæk sogn, den 25. juni 1890, hvor han havde været bager og møller. Han
havde været enkemand siden den 22. april 1880 hvor hans hustru Ane Kirstine
Petersen, født den 2. maj 1832 i Tjæreby sogn ved Skælskør. Udover min
tipoldemor Thora Emilie Marie Bønnelycke (1863 - 1933) havde de blandt andet
sønnen Niels Peter Ferdinand Bønnelycke, som fødtes den 11. august 1857 i
Basnæs, der ligger i Tjæreby sogn og han blev skibsfører i Karrebæksminde og
gift med Laura Petrine Dorthea Calum (staves også Kalum).

Det jeg konkret efterlyser er oplysninger om hvilket sogn han er født i,
hans fødsels- og dåbsdatoerne og forældrenes navne. Fødestedet skulle
vistnok være på Randers-egnen.

Med venlig hilsen
Tommy Rolf Nielsen
ICQ #78547370
Mailinglist:
Genealogy (Baag & Sallinge Districts (Herreder)):

Fra : Familien Kristensen

Dato : 26-07-02 10:01

"Tommy Rolf Nielsen" <trnng@trnng.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det jeg konkret efterlyser er oplysninger om hvilket sogn han er født i,
> hans fødsels- og dåbsdatoerne og forældrenes navne. Fødestedet skulle

Hej Tommy!
Hvad står der i FT for Karrebæksminde 1880 og 1890

--
Venlig hilsen
Jeannie Kristensen, Næstved

Fra : Tommy Rolf Nielsen

Dato : 26-07-02 21:59

> Hej Tommy!
> Hvad står der i FT for Karrebæksminde 1880 og 1890

> [...]
Hej Jeannie

Jeg har ikke disse to FT for Karrebæk fra 1880 og 1890, men dem kan du måske
hjælpe med?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Klejnsmed

Fra : Tommy Rolf Nielsen

Dato : 08-09-02 19:55

Hej Ng

Jeg fik igår en gedcom-fil fra Nancy Kerr i Canada på Bønnelycke, hvor det
viser sig at Christian Bønnelycke, blev født den 21. november 1829 i Randers
af forældrene Niels Erich Bønnelycke og Inger Marie Gjedsted. Han blev døbt
den 3. januar 1830 i Sct. Mortens Kirke i Randers. Bønnelycke-slægten kommer
fra Longelse sogn på Langeland, hvor der findes en gård med navnet
"Bønneløkke" (staves på flere måder ligesom f. eks. Kofoed).

Den gedcom-fil som jeg fik i går er noget af et gennembrud ligesom da jeg
fandt ud af at jeg var ud af Boe-slægten fra Helnæs, hvor stamfaderen er
slotsfoged Peder Hansen Bomand (1500 - 1556). I Bønnelycke-slægten er der
forfatteren Emil Bønnelycke (1893 - 1953). Hvis der er andre i gruppen som
forsker i de to slægter Boe fra Helnæs og Bønnelycke fra Langeland vil jeg
gerne høre fra Jer. På forhånd tak.

Klejnsmed
Tommy Rolf Nielsen
ICQ #78547370