Cykel
Fra : banke

Dato : 25-07-02 22:13

Hej
Hvordan får man ens 7 år søn til at ville lære at cykle?.
Har prøvet at lokke med en lækker cykel men nej tak.
Det er vel snart på tide at lære det.
Gode råd modtages.
Hilsen Pia

Fra : Kevin & Tina

Dato : 26-07-02 08:59

> Fra: "banke" <banke@hansen.tdcadsl.dk>
> Dato: Thu, 25 Jul 2002 23:12:41 +0200
> Emne: Cykel
>

> Det er vel snart på tide at lære det.

Men hvorfor lige det?
Nu kender jeg ham jo ikke, men mon ikke han på et eller andet tidspunkt
synes det kunne være sjovt.
VH kevin

Fra : Tomas O.

Dato : 26-07-02 10:01

banke skrev:

> [...]
> Hvordan får man ens 7 år søn til at ville lære at cykle?.
> Har prøvet at lokke med en lækker cykel men nej tak.

Køb den alligevel og stil den så han kan se den hver dag

Det var det vi gjorde med min papdatter som ikke 10 vilde heste
kunne få op på en cykel uden støttehjul. Der gik 3 uger inden hun
til sidst bad mig hjælpe hende med at lære at kære på to hjul.

Hilsen
Tomas
--
Kurser for voksne hos Ny Zone
http://www.forfattervaerkstedet.dk/

Fra : Anja

Dato : 26-07-02 10:16

Vi havde lidt samme problem med den store da han var seks år. Vi blev
anbefalet en lille minicykel, så lille at han kunne støtte med fødderne og
vupti - nu cykler han.
Anja

Fra : vagn torup

Dato : 26-07-02 11:37

> [...]
> Hvordan får man ens 7 år søn til at ville lære at cykle?.
> Har prøvet at lokke med en lækker cykel men nej tak.

Jeg må tilslutte mig Kevin. Hvorfor skal han lære at cykle?? Altså ikke
fordi der er spor forkert i det, men det er der vel heller i ikke at kunne.
Jeg er snart 32 år, kan ikke cykle og har nu klaret mig meget godt
alligevel.
Vores børnehave har prøvet og nu opgivet at lære vores store på snart 6 at
køre på cykel. Han gider ikke - kun de 3-hjulede, men han er god til at stå
på rulleskøjter.
Pointen er, at børn er forskellige, det er jo heller ikke alle, der er vilde
med at tegne og derfor tegner utrolig elendigt.
MVH Rikke

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 26-07-02 18:31

"vagn torup" <vagntorup@get2net.dk> wrote in

> [...]
> Pointen er, at børn er forskellige, det er jo heller ikke alle, der er
> vilde med at tegne og derfor tegner utrolig elendigt.

Fordi når de er 15 år og vil køres til fodbold, så kan man sige til dem at
de da kan cykle de 2 kilometer ?

--ingermarie

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 28-07-02 13:22

Inger Marie Jakobsen <im_nospam@brunsgaard.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns9257C5EAA3702imnospambrunsgaarddk@193.88.15.201...
> "vagn torup" <vagntorup@get2net.dk> wrote in

> Fordi når de er 15 år og vil køres til fodbold, så kan man sige til dem at
> de da kan cykle de 2 kilometer ?
>

> --ingermarie

Hej Ingermarie
Han kunne jo også gå eller tage bussen. Det gør vi her i huset og det
fungerer da fint. Vi har nemlig ikke bil (eller kørekort), så vores unger
kan ikke bare blive kørt et eller andet sted hen - heller ikke når de er 15
år og skal til fodbold.

MVH Rikke

Keder ungerne sig? og hvad med aftensmaden?
Hent inspiration på www.rikkebachmann.webbyen.dk

Fra : Brian K

Dato : 01-08-02 10:44

"Inger Marie Jakobsen" <im_nospam@brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi når de er 15 år og vil køres til fodbold, så kan man sige til dem at
> de da kan cykle de 2 kilometer ?

Hej

HEHEHEHE (ja ....det gælder om at planlægge)

mvh
brian

Fra : WebWoman

Dato : 26-07-02 08:11

"banke" <banke@hansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan får man ens 7 år søn til at ville lære at cykle?.
> Har prøvet at lokke med en lækker cykel men nej tak.
> Det er vel snart på tide at lære det.

Hvordan man overtaler et barn, der ikke har lyst ved jeg ikke. Men jeg ved
hvordan man gennemfører projektet med et barn, der gerne vil *S*

Hvad med at spørge ham, hvad der skal til, før han har lyst til at cykle.

Og måske er det en fordel at starte længe før barnet er 7 år? Men jeres
ville måske heller ikke dengang?

Jeg har lært flere 3-4-årige at cykle selv i løbet af en weekend. De cykler
ikke sikkert på en weekend - men i første omgang gælder det om at lære at
holde balancen og køre selv uden støtte.

Min egen var omkring 4 år, da hun (om sommeren) ofte selv cyklede 2-3 km i
børnehave med mig ved siden af på min cykel. 6 år gammel cyklede hun uden
problemer 7-8 km ud - og hjem igen senere på dagen.

Og så lige et par ord om støttehjul.....

Har i flere tilfælde set børn, der har fået en hel skæv "balance" på cykel
med støttehjul - jo længere de har kørt med dem og jo mere skævt de hælder,
desto mere ødelagt er barnets fornemmelse af, hvor balancepunktet er på en
cykel.

Så jeg vil anbefale denne metode, når barnet skal lære at cykle:

Pil evt. støttehjul af og sæt en pind bagi cyklen ved bagagebæreren
Træn barnet i at finde balancepunktet - sidde med ret ryg, kigge ligeud,
koncentrere sig om kørebanen forude, ikke vende sig for at snakke etc.

I begyndelsen skal man styre meget og holde godt fast i pinden - men
efterhånden finder barnet selv balancen.

Held og lykke med det.

Mvh. Lisbeth

PS: Sørg for, at cyklen er passende til barnets størrelse.
Det hjælper også at være klædt på til at falde af - lad være med at træne
med bare ben og arme.

Fra : Nina Hald

Dato : 28-07-02 20:38

Hej.
Vi har samme problem med vores pige på 5, hun er blevet for stor til at
sidde foran i cykelstol og for tung til at sidde bagpå, men hun vil ikke op
på en tohjulet. Vi har købt en Taarnby duet, en efterløber, den laver min
cykel til en tandem og jeg holder balancen for os begge, men hun hjælper med
at cykle op af bakkerne. Hun fik den i mandags i fødselsdagsgave og vi kørte
til bageren tirsdag ca.15 minutter. Idag tog vi til stranden ca. 10
kilometer hver vej uden problemer, hun er sikker i trafikken og kan holde
hvil uden at sakke bagud, samtidig træner hun balancen.
Her i Jyderup på vestsjælland ved jeg at der er en mand der lejer dem ud på
ugebasis, måske er en ugestid 14-dage nok til at han får lysten. Det er
forøvrigt også sjovt at cykle i strandkanten der slår man sig slet ikke når
man vælter.
--
Venlig hilsen Nina Hald
Fjern XX fra min e-mail hvis du vil skrive privat.