hvilke protokoler til netværk via switch x~
Fra : eeee@eee.ee

Dato : 25-07-02 19:40

Dav i gruppen

Sidder og roder med at få netværk til at virke.
Maskine 1: køre med XP pro
Maskine 2: køre med Win 98se
Switch: 5 port 10/100m

Inden der kom xp på maskin1 var der ikke nogen probs, men da kørte netværk
via bnc, nu er der kommer kabelmoden og maskin1 køre fint på nettet, men jeg
kan squ ikke få maskinerne til at se hinanden.
I gamel dag brugte jeg netbeui, men det kan jeg ikke finde på xp.
Hjælp mig.

Bjarne

Fra : TheZub

Dato : 25-07-02 20:35

Hej Bjarne

du kan hvis du ikke skal have internet på begge computere med fordel bruge
IPX/SPX protokollen... denne er udvilket af Novell... og findes i alle
Windows styresystemer...

Du skal i dit tilfælde bare installere denne protokol på begge maskiner,
samt lade TCP/IP protokollen være på den maskine med kabel modemet og fjerne
den fra den anden maskine, hvis den ikke skal på internettet...

Mvh JAcob
thezub@thezub.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-02 22:26

> I gamel dag brugte jeg netbeui, men det kan jeg ikke finde på xp.

Du kan finde NetBeui på Windows XP CD ROM´en i mappen:

\VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI

Der er et tekst dokument der beskriver hvad du skal gøre.

Kristian

Fra : Morten Christiansen

Dato : 28-07-02 16:53

Har du checket hvilket fil-system der er på din XP-maskine, forhåbentlig
ikke NTFS. Win 98 kører med Fat 32. Hvis det er tilfældet, kan de ikke "se"
hinanden. Under installation af XP skal du sørge for at fil-systemet er Fat
32.

mvh
Morten Christiansen

Fra : Henrik Thomsen

Dato : 28-07-02 16:57

> [...]
>hinanden. Under installation af XP skal du sørge for at fil-systemet er Fat

Det er ikke korrekt.

Du kan sagtens have et netværk med win98, winxp og win2000 maskiner,
der alle kan se hinanden. Blot skal man huske på at den bruger man er
logget på som, skal være kendt i usermanager på XP eller win2000.

Henrik

Fra : Morten Christiansen

Dato : 28-07-02 17:21

Det er korrekt, men hvorfor alt det bøvl med at oprette brugere og
administratorer når det kan gøres lettere

Morten Christiansen

Fra : lythje@adslhome.dk

Dato : 31-07-02 10:18

Når du anvender en switch, så kan du sandsynligvis ikke anvende
TCP/IP på dit netværk, da du ikke nødvendigvis bliver koblet op til
samme gateway hos TDC.

Du kan installere IPX/Netbios som en ekstra protokol, så skulle
problemet være løst.

Fra : Morten Christiansen

Dato : 01-08-02 11:48

Selvfølgelig kan man bruge TCP/IP i netværk når man bruger en switch

Morten Christiansen

Fra : complex@pc.dk

Dato : 01-08-02 15:22

On Thu, 1 Aug 2002 12:47:56 +0200, "Morten Christiansen"
<mskc@mail.dk> wrote:

>Selvfølgelig kan man bruge TCP/IP i netværk når man bruger en switch

Uden router, og med dynamiske ip adr????
Jeg tvivler
Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 07-08-02 11:18

Den Thu, 01 Aug 2002 16:21:59 +0200 skrev complex@pc.dk:

>Uden router, og med dynamiske ip adr????
>Jeg tvivler

Det kan man sagtens. Man skal bare have to logiske net (på samme fysiske
netværk), det ene med de officielle dynamiske ip-adresser, og det andet
med private (192.168.x.x) faste ip-adresser.

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Doom and
Quake run side by side