S:Forskell
Fra : Ole Augustinus

Dato : 25-07-02 19:33

Hej

Er der en der kan fortælle mig hvad forskellen på
halv duplex og full duplex den er
--

Ole Augustinus
Svendborg

Fra : TheZub

Dato : 25-07-02 20:32

ja...

half duplex betyder at det kun er den ene der kan sende af gangen, og den
anden lytte... ala en walkie takie...

full duplex er lige det modsatte

der kan hver computer både sende og modtage på samme tid..
dette kræver dog to par ledere i netkablet er tilsluttet rigtigt og at dit
netværks kort og drivere og OS understøtter det 100% ellers vil det bare
gøre dit netværk MEGET langsommere...

Mvh Jacob
thezub@thezub.dk

Fra : Ole Augustinus

Dato : 25-07-02 20:58

In article <RmY%8.63$2N1.12284@news010.worldonline.dk>, thezub@thezub.dk
says...
> [...]
> netværks kort og drivere og OS understøtter det 100% ellers vil det bare

Ok tak for oplysningen
--

Ole Augustinus
Svendborg

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-07-02 14:39

Ole Augustinus <ole@post1.tele.dk> writes:

> Er der en der kan fortælle mig hvad forskellen på
> halv duplex og full duplex den er

Se også <http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=duplex>.

I det hele taget er det et godt trick lige at søge på
<http://www.net-faq.dk/> når man søger forklaringer på
netværksspørgsmål inden man spørger her.

.... og så hjælper det naturligvis også at bruge et mere sigende emne
for sit indlæg, jeg havde fx sprunget indlægget jeg svarer på nu over
i første omgang fordi emnet "Forskel" ikke sagde mig noget. Havde det
nu været "Duplex", så havde jeg nok læst indlægget i første
omgang. Jeg tror ikke jeg er den eneste der har det sådan.

--
Jacob - www.bunk.cc
Never pay a compliment as if expecting a receipt.

Fra : Ole Augustinus

Dato : 26-07-02 16:25

In article <spamdrop+m3it327gmq.fsf@paven.bunk.cc>, spam@bunk.cc says...
> [...]
> nu været "Duplex", så havde jeg nok læst indlægget i første
> omgang. Jeg tror ikke jeg er den eneste der har det sådan.

Tak for linket, som man jo skal vide hvor man finder
før man kan bruge det.

Men ok nu ved jeg det, og det med emnet skal jeg prøve at huske
--

Ole Augustinus