ram til Compaq
Fra : E.G.C.

Dato : 25-07-02 19:41

Er der nogen her der har kendskab til at købe "almindelige" Ramblokke, og sætte dem i Compaq. Fordi, jeg har en C5286 som jeg vil
sætte en blok "128Mb" ram i. Der er 64 i forvejen, og to ledige sokler. Der skal "SD ram i 164pin 100Mhz" ram i iflg. Compaq's
anvisning. Jeg har talt med "dem" i tlf. Jeg købte hos Elgiganten et stk. 128 Mb. blok som dog er 133Mhz, den opdager dem bare
ikke. Er der nogen som har erfaring om dette.Hos Compaq sagde supp. at han skulle sige at guldkontakter på rammblokken, så virker
det.Men han sage også at den burde virke med den jeg havde købt altså "128Mb SDram 164PIN 133Mhz".

Håber nogen har lidt oplysninger.

Med velig hilsen

Ester C

Fra : [5000] Bo

Dato : 25-07-02 19:42

> [...]
skulle sige at guldkontakter på rammblokken, så virker
> det.Men han sage også at den burde virke med den jeg havde købt altså

Hejsa..

Jeg har haft en Compaq engang, og der satte jeg almindelige PQI-ram i -
altså ganske almindelige ram i. Compaq's egne ram koster jo en bondegård
(næsten), så jeg forsøgte med almindelige billige ram, og de virkede fint
ved mig.

Mvh Bo

Fra : Darkh

Dato : 26-07-02 09:02

> [...]
skulle sige at guldkontakter på rammblokken, så virker
> det.Men han sage også at den burde virke med den jeg havde købt altså

Prøv at køre den nyeste bios opdatering til din maskine. Hvis det ikke
virker vil jeg råde dig til at købe PC100 ram.

mvh
Jesper

Fra : Lyrik

Dato : 26-07-02 09:54

"E.G.C." <kaninen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
skulle sige at guldkontakter på rammblokken, så virker
> det.Men han sage også at den burde virke med den jeg havde købt altså

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Prøv for eksempel at tage de gamle ramblokke ud og sætte den nye i. Virker
det så? Nogle bundkort kan ikke kapere ret meget. Man kan komme til at
overskride disse grænser meget let. Det kan måske ikke tage disse "Store"
Ram-mængder.
133 Mhz SDRAM skulle kunne køre på din PC. se linket her:
http://www.crucial.com/store/listparts.asp?Mfr%2BProductline=Compaq%2BPresar
io&mfr=Compaq&model=Presario+5286&submit=Go

Hilsen
Jens

Fra : E.G.C.

Dato : 26-07-02 16:27

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse news:ahr2mg$9f5$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> http://www.crucial.com/store/listparts.asp?Mfr%2BProductline=Compaq%2BPresar
> io&mfr=Compaq&model=Presario+5286&submit=Go

Jeg har prøvet at bytte om på ramblokkene, men lige meget hjællper det. Den vil ikke, der står stadig 64MB ram bagefter så jeg må
nok prøve at finde PC100 Ram, det er tilsyneladende svært at få nu. Jeg har tlf. til Compaq og de sagde at den må køre med 384 MB
ram.
Men ellers tak for hjælpen.

Mvh.

Ester C

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 26-07-02 18:11

"E.G.C." <kaninen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nok prøve at finde PC100 Ram, det er tilsyneladende svært at få nu. Jeg
har tlf. til Compaq og de sagde at den må køre med 384 MB

Hej Ester

Det burde være hamrende ligegyldigt om det er PC100 eller 133, det angiver
kun hvor hurtigt ram'en kan køre.

Ram kan altså være defekt, så jeg ville starte med at få byttet/testet
ram'en der hvor du har købt den.

Jeg kører selv med en blanding af 100 og 133 ram på min Compaq.

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 800 vitser!!!)

Fra : E.G.C.

Dato : 28-07-02 10:44

> [...]
> ram'en der hvor du har købt den.
>
> Jeg kører selv med en blanding af 100 og 133 ram på min Compaq.

Ja, det tog jeg også for gode varer, men jeg har nu prøvet at sætte dem i alle fire sokler flytte rundt o.s.v. men de bliver ikke
registreret. der står stadig 64mb ram når jeg har genstartet . Både en, to, og tre gange. Jeg fik mine penge tilbage i ElGiganten,
da eksp. der også sagde til mig at den ikke ville køre med 133mb, men jeg kunne prøve. Jeg kan godt se at nogen åbenbart har været
"heldige" eller hvad det nu skyldes. Men der står "som sagt i mit forrige indlæg" også på Compaq's side, at det skal være pc100.
Det funker altså bare ikke hos mig med pc133, så nu må jeg altså have fat i pc100. Jeg tror ikke jeg vil købe Compaq igen, når det
skal være kompliceret at opgradere.

Med velig hilsen

Ester C.

Fra : D9N

Dato : 27-07-02 15:39

> [...]
sætte dem i Compaq. Fordi, jeg har en C5286 som jeg vil
> sætte en blok "128Mb" ram i. Der er 64 i forvejen, og to ledige sokler.

hej Ester

du SKAL købe pc 100 ramm, og det SKAL være 1.parts, de koster lidt mere men
de virker.
pas på med at experimentere for meget med andre typer ram, det kan koste dit
motherboard.

prøv evt at se på www.elektrobiksen .dk jeg ved han har de ram i butikken,
de er lidt dyrere men de virker.

--
vh
D9N

Fra : E.G.C.

Dato : 28-07-02 10:24

> [...]
> de virker.
> pas på med at experimentere for meget med andre typer ram, det kan koste dit

Jeg har set på linket du nævner, og tak for dine oplysninger.
Du skriver at det skal være 1.part. jeg går ud fra det har noget med kvalitet at gøre, da de også er dyrere.Er det sådan at Compaq
Pc'ere kun vil acceptere 1. parts? Men er der noget "galt" med disse: altså Kingston.
Der står i meddelelsen fra Compaq at ramblokken skal hedde : 128 mb SynchDram 168pin 100mhz CL3.
Jeg har lige set på denne side www.pc-netto.dk som ligger i Herlev at de har disse (hvis siden altså er opdateret) Da jeg bor i
Skovlunde ville det være super.
KVR100X64C2/128 Kingston 128 MB SDRAM PC100 265 kr

Mvh.
Ester C.

Fra : D9N

Dato : 29-07-02 08:46

> [...]
har disse (hvis siden altså er opdateret) Da jeg bor i
> Skovlunde ville det være super.
> KVR100X64C2/128 Kingston 128 MB SDRAM PC100 265 kr

Hej Ester

man bør normalt kun købe 1.parts ram, uanset til hvilken maskine, der er
ingen der ønsker ustabile ram, hvor en maskine kan fungere, men man ikke kan
installere windows uden at der er fejl på, det er ikke kun Compaq der har
problemer med andet end 1. parts ram, det er der masser af maskiner der har.
du burde kunne bruge de Kingston ram på den side som du har set, ellers skal
du sikre dig at de kan undersøge det før du køber dem.

--
vh
D9N

Fra : E.G.C.

Dato : 29-07-02 09:03

"D9N" <trans@it.dk> skrev i en meddelelse news:ai2rr5$cti$1@news.cybercity.dk...

> "E.G.C." <kaninen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Hej D9N

Tak for dine oplysninger. Jer tager det til efterretning, gider ikke flere forsøg når det måske kan skade motherboarden. Jeg ved jo
ikke noget særligt om det. Men bliver klogere efterhånden.

Mvh.

Ester C.

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 29-07-02 16:14

> [...]
forsøg når det måske kan skade motherboarden. Jeg ved jo
> ikke noget særligt om det. Men bliver klogere efterhånden.

Det kan ALDRIG skade motherboardet!
Det kan medføre at Windows bliver underlig/defekt, og at maskinen nægter at
starte, men problemet vil være løst ved at tage den defekte ram ud.

Fra : E.G.C.

Dato : 29-07-02 17:26

"Peter Brandt Jørgensen" <peterbj@peterbj.dk> skrev i en meddelelse news:3d455b3c$0$1699$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Det kan medføre at Windows bliver underlig/defekt, og at maskinen nægter at
> starte, men problemet vil være løst ved at tage den defekte ram ud.

Tak for den oplysning. Jeg kan hente ramblokken i morgen i Herlev, det er jo lige ved siden af hvor jeg bor og det er jo dejligt,
ingen forsendelse o.s.v. På pc-netto's hjemmeside står dog at de koster 265,- men det gjorde de ikke da jeg ringede, fordi som
"han" sagde de her passer tilCompaq's motherboard, så den kostede nu 399,- og det kan jeg jo ikke rigtig diskutere. Se link
http://www.pc-netto.dk/default.asp
Jeg er glad for at disse så må være de rigtige. så tak for oplysninger og hjælp til alle.

Mvh.

Ester C.