Kan jeg disable AGP
Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 25-07-02 18:52

Jeg har et Asus P5A bundkort. Problemet er at det grafikkort jeg har er et
pci og ikke et AGP. Kan jeg et eller andet sted disable at den skal bruge
det kort. Jeg tror man kan gøre det inde i Bios men det hjælper jo ikke i da
jeg ikke kan se hvad der foregår på skærmen.

Nogen der kan hjælpe?

Dennis

Maskinen er en AMD K6 350

Dennis

--
Fjern: slet dette ved svar

Fra : Morten Dybdal

Dato : 25-07-02 18:54

(7000) Dennis wrote:
> [...]
> det kort. Jeg tror man kan gøre det inde i Bios men det hjælper jo ikke i da
> jeg ikke kan se hvad der foregår på skærmen.

Det eneste du kan er at vælge om den skal lede efter et AGP eller et PCI
kort først. Hvis du kun har et kort i, og der ikke er billede på skærmen
, er det ikke et BIOS problem.

--
Morten Dybdal

Fra : Ole Axelsen

Dato : 25-07-02 18:55

"(7000) Dennis" <cfs11807sletdette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
da
> jeg ikke kan se hvad der foregår på skærmen.

Sæt bare et PCI grafikkort i, og så kører den uden videre med det. Du skal
ikke disable noget for at få det til at køre. Hvis det ikke virker er det
fordi der er noget galt med en af delene.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 25-07-02 19:26

Jeg har prøvet at sætte 2 forskellige grafikort i men der sker intet.
Maskinen starter op og der kommer lys i tasteturet og harddisken snurrer
rundt og det hele men der sker intet på skærmen. Jeg har prøvet både uden hd
og med og uden ram men der kommer intet frem på skærmen.

Dennis

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-07-02 23:58

"\(7000\) Dennis" <cfs11807sletdette@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> harddisken snurrer rundt og det hele men der sker intet på
> skærmen. Jeg har prøvet både uden hd og med og uden ram men der

Bruger du den samme PCI-slot til grafikkortet hver gang?
Prøv eventuelt i så fald at vælge en anden PCI slot, det kan jo være
det er den der er noget galt med.

Flemming

Fra : Peter Jespersen

Dato : 26-07-02 13:46

On Thu, 25 Jul 2002 22:58:13 +0000 (UTC), Flemming Joensson wrote:

>"\(7000\) Dennis" <cfs11807sletdette@vip.cybercity.dk> wrote in

Er det det første PCI-slot du benytter ??
(Er AFAIK busmaster, hvilke nogle ældre grafikkort kræver....er ikke sikker
på at de andre slots også er BM)

Forresten....da du prøvede uden RAM-moduler...kom der da en beepkode ??
Hvis ja - så er der ganske vist liv, ellers bør du kigge nærmere på
strømforsyningen...checke monteringen (Rører bundkortet kabinettet steder
hvor det ikke er så godt) , evt vride bundkortet let - for at ryge løse
forbindelser ud, som en sidste udvej (Det virker faktisk nogle gange, ligesom
at banke på RAM-moduler med en besynderlig opførsel

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
**** Everyone is entitled to my opinion. ****

Fra : Esben

Dato : 26-07-02 01:56

"(7000) Dennis" <cfs11807sletdette@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:ahpfp4$16ou$1@news.cybercity.dk...
> [...]
uden hd
> og med og uden ram men der kommer intet frem på skærmen.

Kommer der slet ingen beepcodes?

--
Esben

Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 26-07-02 16:44

Så er problemet løst. Jeg prøvede at sætte et Agp grafikkort i men der skete
intet. Så prøvede jeg at sætte en ande cpu i og så var der bid. Så jeg tror
at cpu`en er brændt samnmen men det undrer mig bare at den alligevel kun
starte harddisk, køler, tasteur ect op men det er åbenbart løst nu.

Tak for alle de gode råd

Dennis