USB kabler / erfaringer
Fra : Andre

Dato : 25-07-02 16:29

Jeg ved godt at spørgsmålet om lange USB kabler har været oppe og vende
mange gange, men jeg vil godt spørge om der er nogen som har erfaringer med
længere USB kabler, altså om det virker eller ej ??

Jeg har selv et webcam kørende på et 8 meter USB kabel, det burde jo ikke
virke men det gør det. Nu vil jeg gerne have et kamera op hvor der er 16
meter ud og jeg vil gerne vide om det kan lade sig gøre, uden at skulle ud
og købe de dyre kamera med webservere.

Kan man iøvringt lave USB kabler af UTP kabel ??

Fra : Bjarke Hansen \(lapt~

Dato : 25-07-02 21:45

"Andre" <andre21@ofir.dk> wrote in message

> Kan man iøvringt lave USB kabler af UTP kabel ??

Nej, men med STP (skærmet) vil jeg da tro. Men i hvilke connectere, vil du
montere i? Tror ikke man kan købe sådan stik, til montering.

Fra : Nick

Dato : 26-07-02 08:01

"Andre" <andre21@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> længere USB kabler, altså om det virker eller ej ??

Du skal da bare montere end USB-repeater. Den kan forstærke segmenter á 5
meter, og du kan montere 5 efter hinanden, så du kan komme op på 25 meter i
alt.

Hvis du skal længere, kan du bruge en fiber -> USB -> fiber konverter, som
forlænger op til ca. 180 meter.

Mail mig direkte for link, hvis du vil have det.

/Nick