Nyrebækkenbetændelse igen
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 25-07-02 15:56

Hej
Jeg igen fået nyrebækken betændelse. Jeg skal på penecilin, for 5 gang i
år. Det er træls, men jeg har ikke noget valg. Jeg forstår ikke hvorfor det
er galt hele tiden. Er det mon fordi jeg ikke har kunne holde ud at have
strømper på og har gået uden her et stykke tid. Mine føder og ben er så
hævede at jeg har svæt ved at have stømper og sko på, de eneste sko jeg kan
gå i er mine gamle sutsko, dem går jeg i både ude og inde. Jeg har elefant
fødder. Jeg ved at jeg sikkert også får problemmer med maven, når jeg skal
på penecilin igen. Jeg forstår bare ikke hvorfor det kommer igen, jeg tager
mine homonpiller og jeg drikker tranebærsaft hver morgen. Har I nogle gode
foreslag, for jeg vil gerne have en forklaring.

Mange hilsner
Farmor Alice

__________________________________________________________________ Alice
Trauelsen ICQ#: 165614570 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-07-02 17:03

Alice Trauelsen <alice.trauelsen@post.tele.dk> wrote:
> Hej
> Jeg igen fået nyrebækken betændelse. Jeg skal på penecilin, for 5
> gang i år. Det er træls, men jeg har ikke noget valg. Jeg forstår
> ikke hvorfor det er galt hele tiden.

jeg har lige prøvet at søge lidt på det og selvom jeg ganske udemærket ved
at der findes en sygdom som af lægerne kaldes "nyre/bækkenbetændelse" så
findes det ikke i netdoktors register... det nærmeste jeg kunne komme var
kronisk nyrebetændelse og det er på følgende link :
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/nyrebetaendelsekronisk.htm

jeg fandt lidt alternativt om det her:
http://www.bionordic.dk/indhold/sygdom/andre/blaereinfektion.html

> [...]
> dem går jeg i både ude og inde. Jeg har elefant fødder. Jeg ved at
> jeg sikkert også får problemmer med maven, når jeg skal på penecilin

med strømpebukser formoder jeg du mener almindelige nylonstrømper.....
jeg vil anbefale dig at investere i nogle støttestrømper.... gerne både
buksestrømper og knæstrømper...... det vil afhjælpe dine hævede ben....
hvis det er helt tosset synes jeg du skal kontakte din læge ang det.... det
kan jo være pga dine hormonpiller at du tenderer til hævede ben.... det
burde kunne reguleres eller afhjælpes med lidt vanddrivende.......

derudover er det en god ide at spise lidt cultura eller yoghurt her imens du
spiser penecilin..... det vil normalisere din tarmflora........ enten det
eller lidt paraghurt....

>Jeg forstår bare ikke hvorfor det kommer igen, jeg tager mine
> homonpiller og jeg drikker tranebærsaft hver morgen. Har I nogle gode
> foreslag, for jeg vil gerne have en forklaring.

en forklaring kan være at du ganske simpelt ikke får drukket nok i
varmen..... så sidder urinen og de bakterier i nyrerne alt for længe og
danner betændelsen.....
derfor skal du huske at drikke rigeligt..... juice skulle så cidt jeg ved
være godt...... og hvis du føler den mindste optræk til noget så tag din
tranebær tre gange på en dag og drik et par liter vand eller lignende....
bare husk du ikke udelukkende må drikke vand, da du stadig skal have nogle
nødvendige salte.....

--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk