Nybegynder i Linux
Fra : Futte

Dato : 25-07-02 15:02

Hej

Efter at have kørt lidt med Linux Mandrake 8.1 har jeg nu hentet 8.2 og vil
prøve igen har lige to ting jeg vil spørge om
1: hvad for en bog er best om Linux er best at starte med for nybegynder "om
opsætning installer programer og driver"
2: Er der et program til linux ala MSN eller ICQ hvor jeg kan snakke med
Windows bruger.

MVH
Futte

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 25-07-02 15:12

"Futte" <h@ofir.dk> wrote in message
> 2: Er der et program til linux ala MSN eller ICQ hvor jeg kan snakke med
> Windows bruger.

CenterICQ, det er ICQ og MSN. (og to andre)

mvh
db

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 25-07-02 15:12

> [...]
> opsætning installer programer og driver"
> 2: Er der et program til linux ala MSN eller ICQ hvor jeg kan snakke med

2)
Der findes flere programer der kan det samme under Linux.
Under Gnome hedder det såvidt jeg husker gnomeICU.
Der findes også et program ved navn Gabber som implementere det hele samlet,
MSN, ICQ, AOL osv.
Mvh
Torben

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 25-07-02 15:38

"Futte" <h@ofir.dk> writes:

> 2: Er der et program til linux ala MSN eller ICQ hvor jeg kan snakke med
> Windows bruger.

Jeg bruger Licq under X og CenterIcq i konsollen

Prøv evt. selv at finde noget der passer dig på f.eks. freshmeat.net
eller Linux-versionen af tucows.

Christoffer Olsen

Linux - Free as in 'freedom', not as in 'free beer'

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 25-07-02 16:08

Futte skrev:

> 1: hvad for en bog er best om Linux er best at starte med for nybegynder "om
> opsætning installer programer og driver"

På dansk er det bedste no "Linux - Friheden til at vælge".

> 2: Er der et program til linux ala MSN eller ICQ hvor jeg kan snakke med
> Windows bruger.

Jeg bruger et program der hedder Licq.

Jacob
--
LDraw.org Parts Tracker FAQ:
http://www.ldraw.org/library/tracker/ref/faq/

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-07-02 13:05

Jacob Sparre Andersen <sparre@nbi.dk> writes:

> Jeg bruger et program der hedder Licq.

Der kommer i øvrigt en version 1.2 i dag eller i morgen (blev der i
hvert fald lovet på licq-devel listen), som kan bruges til det meste
med hensyn til den nye protokol. Der er også blevet implementeret det
meste af det der skal til for at understøtte serverside lister.

Jeg kører selv med en relativt ny CVS-version. Den lader til at virke
helt godt.

--
Jacob - www.bunk.cc
Help stamp out and abolish redundancy and repetition.

Fra : Futte

Dato : 25-07-02 20:11

Futte wrote:

Taj for alle svar har fået det indstallert har prøvet gabber men kan ikke
komme igennem til min kærste hun bruger msn, lige en ting mere vi har et
lille netværk men under winXP klikker jeg bare på netværksforbindelsen
men sådan er det ikke i linux "jeg kan ikke se det" syndes at det er svært
men begynder at finde lidt rundt :)
MVH
Futte

Fra : Chano Andersen

Dato : 25-07-02 21:27

On Thu, 25 Jul 2002 16:01:35 +0200, Futte <h@ofir.dk> enlightend everyone in dk.edb.system.unix with:
> 2: Er der et program til linux ala MSN eller ICQ hvor jeg kan snakke med
> Windows bruger.

Hvad med GAIM, det bruger jeg selv.. http://gaim.sf.net/ Kan både MSN og
ICQ, og lidt mere. (Bruger dog LICQ til ICQ)

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 25-07-02 21:44

Futte wrote:

> 2: Er der et program til linux ala MSN eller ICQ hvor jeg kan snakke med
> Windows bruger.

Hvis du bruger KDE 3, er kopete (http://kopete.kde.org/) en rigtig rar
klient - den kan spise ICQ, MSN, YIM, IRC og Jabber.

/Rasmus

While Linux is larger than Emacs,
at least Linux has the excuse that it has to be.
--Linus Torvalds

Fra : Futte

Dato : 26-07-02 00:21

tak for det er ved at hente alle filerne til kde 3 der er nogle stykker så
er det bare at finde den rigtig at starte med
MVH
futte

Fra : Brian Christensen

Dato : 27-07-02 15:50

On Thu, 25 Jul 2002 16:01:35 +0200, Futte wrote:

> [...]
> installer programer og driver" 2: Er der et program til linux ala MSN
> eller ICQ hvor jeg kan snakke med Windows bruger.

1: www.sslug.dk/linuxbog

2: Personligt bruger jeg ickle - http://ickle.sourceforge.net. Den
understøtter den nye ICQ protokol

#brian