Asus P4B533-V, en LED nedenunder AGP porte~
Fra : Martin Andersen

Dato : 25-07-02 13:25

Jeg har et spørgsmål ang. den LED som sidder nedenunder AGP porten, er det
en man skal connecte til noget andet på bundkortet, eller behøves man
umiddelbart ikke gøre noget.

Jeg er lidt bange for at sætte mit Asus V7700 GeForce2 i, da jeg ikke kan
huske hvilken voltstyrke som det kører med.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-07-02 14:00

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> wrote in

> Jeg har et spørgsmål ang. den LED som sidder nedenunder AGP
> porten, er det en man skal connecte til noget andet på bundkortet,
> eller behøves man umiddelbart ikke gøre noget.

Øhh - du kan da ikke forbinde en LED til noget andet (ikke uden først
at lodde den af og sætte den et andet sted hen). Hvad er det lige du
mener med at forbinde den til noget andet?

På mit Asus A7M266 er der også en LED under AGP porten, og dens eneste
formål er at være tændt når strømforsyningen er tændt - dermed kan du
se om der er strøm på bundkortet når du piller i maskinen (og det må
der selvfølgelig helst ikke være).

> Jeg er lidt bange for at sætte mit Asus V7700 GeForce2 i, da jeg
> ikke kan huske hvilken voltstyrke som det kører med.

Det tror jeg ikke du skal være bange for, det kører sikkert ligesom
alle andre AGP kort inden for specifikationerne og så burde det også
virke i dit nye bundkort.

Flemming

Fra : Martin Andersen

Dato : 25-07-02 15:02

> Øhh - du kan da ikke forbinde en LED til noget andet (ikke uden først

OK, så er det nok bare mig der har misforstået det

> [...]
> formål er at være tændt når strømforsyningen er tændt - dermed kan du
> se om der er strøm på bundkortet når du piller i maskinen (og det må

Den LED jeg har under min AGP port, har til formål at sørge for at 3,3v
grafikkort ikke futter bundkortet af - hvis jeg sætter sådan et i, tænder
bundkortet slet ikke

Fra : Bachelor

Dato : 25-07-02 15:50

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> skrev i en meddelelse news:kxT%8.17501$p56.5652525@newsb.telia.net...
> Den LED jeg har under min AGP port, har til formål at sørge for at 3,3v
> grafikkort ikke futter bundkortet af -

Nej det har den ikke, den kan højst vise om dit grafikkort
er inkompatibel med porten. Men jeg mener nu primært
den som nævnt er til at vise om der er spænding på MB.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-07-02 23:56

> [...]

> Den LED jeg har under min AGP port, har til formål at sørge for at
> 3,3v grafikkort ikke futter bundkortet af - hvis jeg sætter sådan

Det synes jeg lyder lidt mystisk (som i, at det har jeg ikke hørt om
før).
Har du prøvet at kigge i manualen til dit kort - der står det helt
sikkert hvad formålet med den er, og hvornår den er tændt.
Hvis ikke du har manualen ved hånden kan den findes på www.asus.com.tw

mvh
Flemming

Fra : Morten Dybdal

Dato : 26-07-02 00:53

Flemming Joensson wrote:

> Det synes jeg lyder lidt mystisk (som i, at det har jeg ikke hørt om
> før).

Det har du så nu. Han har helt ret.

--
Morten Dybdal

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-07-02 10:48

Morten Dybdal <morten@REMdm-data.dk> wrote in

> Det har du så nu. Han har helt ret.

Ok - så lærte jeg også noget i dag
Men hvad er det helt præcist den gør. For en LED kan ikke gøre andet
end tænde og slukke. Så hvornår er den tændt og hvornår er den slukket?
Tænder den hvis det er et "forkert grafikkort", eller tænder den når
det er et OK grafikkort?

Flemming

Fra : Morten Dybdal

Dato : 26-07-02 12:45

Flemming Joensson wrote:

> [...]
> end tænde og slukke. Så hvornår er den tændt og hvornår er den slukket?
> Tænder den hvis det er et "forkert grafikkort", eller tænder den når

Du kunne jo have fulgt det link du var så hurtig til at slynge ud, det
gjorde jeg.

Hent manualen her:

<http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/sock478/p4b533-v/e1006_p4b533-v.zip>

Og se på side 23 punkt 18.

--
Morten Dybdal

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-07-02 13:03

> Du kunne jo have fulgt det link du var så hurtig til at slynge ud,
> det gjorde jeg.

Ja, det kunne jeg jo - men jeg sad og arbejdede og var egentlig kun
lige herinde for lige at få tankerne over på noget andet, det var ikke
for at bruge lang tid herinde, men bare komme med et hint. (jeg får
timeløn, så jeg skal helst ikke sidde og bruger for lang tid herinde)
Men hvis rygerne kan få lov til at holde rygepauser x gange om dagen,
hvorfor skulle jeg så egentlig ikke kunne få lov til at holde x pauser
hvor jeg surfer lidt

> Hent manualen her:
jeps

> <http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/sock478/p4b533-v
> /e1006_p4b533-v.zip>
>
> Og se på side 23 punkt 18.
Udmærket, så kan jeg vist godt retfærdiggøre at åbne linket i
arbejdstiden. Det kan jo ikke tage mange sekunder at bladre derhen.

Mvh
Flemming

Fra : Morten Dybdal

Dato : 26-07-02 13:11

Flemming Joensson wrote:

> [...]
> Men hvis rygerne kan få lov til at holde rygepauser x gange om dagen,
> hvorfor skulle jeg så egentlig ikke kunne få lov til at holde x pauser

Ok, det virkede bare lidt arrogant.

--
Morten Dybdal

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-07-02 14:02

> Ok, det virkede bare lidt arrogant.

ja det kunne jeg godt se bagefter. Men det var ikke hensigten.

Flemming

Fra : Martin Andersen

Dato : 26-07-02 19:51

Jeg har fundet ud af det nu, mit Asus V7700 GeForce 2 skulle godt kunne
sættes i dette mobo, jeg satte en post i dk.hardware.grafikkort, han havde
testet samme grafikkort på et lignende Pentium 4 Asus bundkort, den med SiS
chipsettet - så nu tør jeg godt sætte det i