DNS opslag til at fortælle host/domain nam~
Fra : Anders

Dato : 15-02-01 16:02

Er der nogen der har en god ide til hvordan ovenstående kan laves.

Jeg har prøvet med følgende, men det ville være mere optimalt hvis den bare
kunne lave DNS opslag uden at skulle pinge adressen.

Set Executor = Server.CreateObject("ASPExec.Execute")
Executor.Application = "ping -a -w 1 -n 1"
Executor.Parameters = Request.QueryString("host")
strResult = Executor.ExecuteDosApp
Response.Write "<pre>" & strResult & "</pre>"

Mvh. Anders

Fra : Emil Rossing

Dato : 18-02-01 15:28

"Anders" <klvt99@hotmail.com> wrote in message
> [...]
bare
> kunne lave DNS opslag uden at skulle pinge adressen.

Du kunne evt. bruge en anden komponent - Caprock DNSresolver f.eks... Men
generelt er reverse-dnslookups desværre ret "dyre"...

\Emil

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-02-01 18:06

"Emil Rossing" <emil@PLEASEDONOTSPAMMErossing.org> skrev
> Du kunne evt. bruge en anden komponent - Caprock DNSresolver f.eks... Men
> generelt er reverse-dnslookups desværre ret "dyre"...

Man kunne også kigge lidt på:
<http://www.asp101.com/articles/jason/reversedns/default.asp> Som dog kræver
Windows Script Host 2.0 på serveren

--