Lydkort med Opti chip
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 25-07-02 10:33

Er der nogen, der kan hjælpe mig med at identificere dette kort?

Kendetegn:
Chip: Opti 82C933
Kan udvides med Wave table
Har gameport, speaker, linein, mic ind/udgange
Et logo (se hjemmeside)

Se billeder her:
www.underflow.dk/tmp/opti/index.htm

Det skal lige siges at jeg har taget blikpladen og gameporten af for at få
plads i kabinettet.

Jeg er primært ude efter firmanavn, men en DOS driver kan også bruges.

--
Jeppe Ladefoged
www.underflow.dk

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 25-07-02 10:35

Det er et ISA kort

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 25-07-02 11:58

> [...]

> at få plads i kabinettet.
>
> Jeg er primært ude efter firmanavn, men en DOS driver kan også bruges.

Hej Jeppe.

Det er et OEM-lydkort baseret på Opti933 chippen.

Det blev distribueret i europa af Aashima.

Se evt. her: http://www.aashima.com/service/support/product.htm?artnr=10061
for download af drivere til det.

--
Med venlig hilsen / best regards
Henrik, Aalborg

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 25-07-02 13:25

Tak, nu er problemmet løst.

Man skulle bare lige installere Windows 3.1 for at installere DOS driveren.
Lidt besværligt, men nu virker det da :)