Forsikring af handicap bil
Fra : TPBPER@SVENDBORG-KOM~

Dato : 25-07-02 10:10

Hej NG

Jeg vil lige hør hvordan i andre har forsikret jeres handicapbil.
Tryk Baltica oplyser at de forsikrer handicapbil til nypris med fuld
afgift (ca. 700.000,-), hvilket gør at forsikringen er meget dyr 12000,-
kr.
Codan forsikrer bilen til nypris (350.000,-) hvilket gør forsikringen
billiger: Bilen der er tale om er en WV Caravelle comfortline.

Forsikring regner jeg iøvrigt med jeg kan få refunderet fra kommunen, som
en ekstra udgift i forhold til min nuværende bilforsikring, som er til
alm. bil er det ikke korrekt?

Er der iøvrigt nogle af jer der ved hvor det er godt og billigt at
forsikrer et sådant køretøj?

Per

Fra : Karsten Jensen

Dato : 25-07-02 13:23

On Thu, 25 Jul 2002 09:10:15 +0000 (UTC), TPBPER@SVENDBORG-KOM.DK
wrote:

> [...]
>Tryk Baltica oplyser at de forsikrer handicapbil til nypris med fuld
>afgift (ca. 700.000,-), hvilket gør at forsikringen er meget dyr 12000,-

Min er forsikret i Tryg Baltica for bilens værdi inkl. specialudstyr.

>Forsikring regner jeg iøvrigt med jeg kan få refunderet fra kommunen, som
>en ekstra udgift i forhold til min nuværende bilforsikring, som er til
>alm. bil er det ikke korrekt?

Det har jeg aldrig hørt om, men jeg hører gerne nærmere.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : Strid

Dato : 09-08-02 18:10

>Min er forsikret i Tryg Baltica for bilens værdi inkl. specialudstyr.

Min er forsikret hos Alka for værdien og Udstyr.. de ville ikke
forsikre uden at jeg havde udstyret med i den sum.

>Det har jeg aldrig hørt om, men jeg hører gerne nærmere.

Jeg ville meget gerne høre om dette da jeg betaler 17.000 om året i
forsikring. Jeg syntes det er grotesk mange penge når man som mig er
tvunget til at have en bil når jeg er i Flexjob.

Fra : Annika Pedersen

Dato : 09-08-02 19:10

Strid <strid@strid.dk> wrote in

> [...]
mig er
> tvunget til at have en bil når jeg er i Flexjob.

Da jeg havde bil var mit ekstra udstyr bla. lift på taget til
kørestol + diverse indenfor (mener at liften kostede ca 50k).
Forsikring havde jeg hos Baltica, og for den normale pris fik
jeg ekstraudstyret inkluderet.
Det var dog til nypris - tænkte aldrig på at have det
afgiftsfri i beløbet må jeg sige. (da det var en corsa som
koster 150k som ny er det begrænset)

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 13-08-02 09:12

On Fri, 09 Aug 2002 17:09:33 GMT, Strid <strid@strid.dk> wrote:

>Jeg ville meget gerne høre om dette da jeg betaler 17.000 om året i
>forsikring. Jeg syntes det er grotesk mange penge når man som mig er
>tvunget til at have en bil når jeg er i Flexjob.

også jeg.... Jeg betaler ca. 8.000 for en forsikringsum på 525.000 kr.
i Tryg.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : lars mjaaland

Dato : 16-08-02 11:11

min handicapbil er også forsikred i Topdanmark for ca, 5.000.-/år
lars

Lars Mjaaland

(fysisk udfordet)

damgårdsvænget 18 - DK-5853-ørbæk

Tlf +65981157 - Mobil +20288910

bemærk min nye mailadresse: lars@mjaaland.dk

Fra : Karsten Jühne

Dato : 25-07-02 17:16

On Thu, 25 Jul 2002 09:10:15 +0000 (UTC), in dk.helbred.handicap you
wrote:

>Jeg vil lige hør hvordan i andre har forsikret jeres handicapbil.

Jeg har min forsikret til anskaffelsesprisen hos Tryg-Baltica. Jeg kan
heller ikke se hvorfor det skulle være anderledes. Det er jo det du
skal bruge i tilfælde af en totalskade.

>Forsikring regner jeg iøvrigt med jeg kan få refunderet fra kommunen, som
>en ekstra udgift i forhold til min nuværende bilforsikring, som er til
>alm. bil er det ikke korrekt?

Man kan få merudgiften bevilget efter servicelovens §84, hvis man
ellers er berettiget til støtte efter den paragraf.

P.S.: Undskyld Per, ved en fejl fik jeg sendt svaret som e-mail.
--
Mvh.
Karsten

Fra : Leonard

Dato : 28-07-02 14:20

Gennem HGF, hvor det kun er bilens pris uden afgift der regnes på,
ombygningen er med "gratis".

>Jeg har min forsikret til anskaffelsesprisen hos Tryg-Baltica. Jeg kan
>heller ikke se hvorfor det skulle være anderledes. Det er jo det du
>skal bruge i tilfælde af en totalskade.

Nogle forsikringsselskaber siger de har oplevet at skulle betale
afgiften, hvad der er rigtigt er uvist, men det skulle ikke undre at
der er nogle underlige regler på området.

Det bedste råd er at ringe rundt til de forskellige selskaber, der kan
være stor forskel, menhusk, at forsikringen skal dække hele bilen og
ombygningen.

>Man kan få merudgiften bevilget efter servicelovens §84, hvis man
>ellers er berettiget til støtte efter den paragraf.

Det kan man, men man kan også få afslag.

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i RYK
http://ryk.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-08-02 13:25

Er der nogen der har bilforsikringer gennem Handicappedes
Gruppeforsikring?

Jeg er gentagende gange blevet opringet af firmaet der mener de har et
spuertilbud til mig..... ??

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : Leonard

Dato : 18-08-02 21:15

Karsten Jensen <k-j@direkte.org> skrev:

>Er der nogen der har bilforsikringer gennem Handicappedes
>Gruppeforsikring?

Ja.

>Jeg er gentagende gange blevet opringet af firmaet der mener de har et
>spuertilbud til mig..... ??

Bed dem da sende det, så du direkte kan sammenligne med den forsikring
du har idag ...

For mig var det, det bedste tilbud, men jeg er ikke sikker på at det
er det mere ...

Fra : Anja Holm

Dato : 16-08-02 14:58

Hej Karsten
Nej det har jeg godt nok ikke for jeg synes det var meget dyrt, at være
forsikret der, lidt over dobbelt så dyrt som det billigste jeg fandt, men de
har jo nogle ekstra ydelser inkl i forsikringen som man ikke får andre
steder.
Det må så være ens egen vurdering om man har behov for dette, men det er da
pænt af dem at kontakte dig hvis de kan give dig noget der er billigere end
det du har i forvejen. Det kan vel ikke skade at høre hvad de har at tilbyde
dig.
Hilsen
Anja

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-08-02 17:24

On Fri, 16 Aug 2002 15:57:53 +0200, "Anja Holm" <holm.dk@holm.mail.dk>
wrote:

>Hej Karsten

Hej Anja,

- mit problem er bare at de ikke virker troværdige på mig...

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : Anja Holm

Dato : 16-08-02 19:27

Hej Karsten
Ja det var da uheldigt, ved du om det var billigere, men det kan
selvfølgelig også være dig ligegyldigt, hvis ikke de virker troværdige, men
det er da spændende at se om der er andre der kender dem og hvad de mener.
Hørte du en pris, den pris jeg fik opgivet var nemlig som 1. gangs bilist,
så det kunne jo være det er noget andet hvis man har kørt i mange år.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-08-02 21:24

On Fri, 16 Aug 2002 20:27:03 +0200, "Anja Holm" <holm.dk@holm.mail.dk>
wrote:

> [...]
> Hørte du en pris, den pris jeg fik opgivet var nemlig som 1. gangs bilist,
>så det kunne jo være det er noget andet hvis man har kørt i mange år.

Yep - godt 2000 kr. billiger. Glemt dog at høre til selvrisiko,
friskader, glas osv.... Og så brød jeg mig ikke om at de fokuserede
så meget på bilens kostpris og ikke hele bilens samlede pris
(indretningspris). Sælgeren anede hverken dit eller dat og snakkede
kun om hvor billige de var og mine spørgsmål måtte tilsidst besvares
af en assurandør.....

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : Leonard

Dato : 18-08-02 21:19

> [...]

>så meget på bilens kostpris og ikke hele bilens samlede pris
>(indretningspris). Sælgeren anede hverken dit eller dat og snakkede

De påstår at hele bilen er forsikret med indretningen, men at de
regner prisen ud efter bilens pris, så en Ford som din må være billig,
da den jo er nærmest tom, når den leveres.

Fra : Leonard

Dato : 18-08-02 21:17

Karsten Jensen <k-j@direkte.org> skrev:

>- mit problem er bare at de ikke virker troværdige på mig...

Nåh, nej, der er lidt for meget salgsmand i ham der ringer ... men
produktet er godt nok, det er fra Trekroner. HGF er kun et
mæglerfirma, de sælger dig altså en forsikring, som de køber et andet
sted.

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 10-08-02 22:53

<TPBPER@SVENDBORG-KOM.DK> skrev i en meddelelse
[...]

Hos if
--
Kjeld Nielsen
kgn@gremling.dk

Fra : Sverre Stokke

Dato : 12-08-02 05:14

kgn@gremling.dk writes:
> [...]
>afgift (ca. 700.000,-), hvilket gør at forsikringen er meget dyr 12000,-
>
>Er der iøvrigt nogle af jer der ved hvor det er godt og billigt at

Prøv www.forsikringsluppen.dk

Min Nissan Micra 1,3 med for ca. 50.000 specialindretning er forsikret i
Topdanmark - ca. 5.000 om året.

Hilsen Sverre.

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 12-08-02 08:40

Hejsa!

De fleste forsikringsselskaber har en standard bils pris. Det vil sige, at
hvis din bil koster under f.eks. 300.000 kr. regnes den for en almindelige
bil. Dvs. har man en bil til 200.000 kr. og 50.000 kr. udstyr regnes den
stadigvæk som almindelig bil. Hvis bilen derimod koster 400.000 kr. og
udstyr for 250.000 kr. har forskringsselskaberne et beløb de lægger til for
f.eks. hver 25.000 kr. prisen er over de 300.000 kr.

De er en god ide at checke forsikringen flere steder. Min bilen koster
21.000 kr. det dyreste sted og 9.000 kr. hos TopDanmark.

Ps. Jeg har selvfølgelig TopDanmark.

--
Mvh.
Lars Rasmussen