Overførsel fra stationær til bærbar
Fra : Spinner

Dato : 25-07-02 09:45

kører begge xp. Det er store filer a la 800-900 mb (gæt hvad det er. Jeg
har netkort i den stationære og i den bærbare er der også et netkort.

Nu er det bare således at det ene til det bredde stik og det andet i den
bærbare er til det lille. Jeg vil derfor gerne vide om der findes et kabel
der kan forbinde disse to maskiner, og eller om jeg skal have et andet kort
i den ene af dem.

Spinner

Fra : Henning Sørensen

Dato : 25-07-02 09:52

"Spinner" <Spinner@begood.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bærbare er til det lille. Jeg vil derfor gerne vide om der findes et kabel
> der kan forbinde disse to maskiner, og eller om jeg skal have et andet

Med bredt stik - mener du et stik ligesom joystickporten ?
I så fald - se da at finde et netkort med Rj45 stik - koster 10-50 kr. brugt
på dk.marked.privat.edb. Et nyt fåes for ca. 125 kroner.

/Henning.

Fra : Spinner

Dato : 25-07-02 13:47

Takker for svarene, men skal lige vide lidt mere. Ja, det er et modem-stik
jeg har i den bærbare. Hvad skal jeg så gøre. Skal jeg have fat i et
pc-card, eller kan man overføre fra et netkort til et modemkort?

Hmmm...mærkeligt Og sikkert dyrt!

Spinner

Fra : Martin K

Dato : 25-07-02 14:41

Spinner wrote:
> Takker for svarene, men skal lige vide lidt mere. Ja, det er et modem-
> stik jeg har i den bærbare. Hvad skal jeg så gøre. Skal jeg have fat
> i et pc-card, eller kan man overføre fra et netkort til et modemkort?

Et PCMCIA-netkort ville nok være det naturlige her...

> Hmmm...mærkeligt Og sikkert dyrt!

Det behøver det ikke. Jeg har lige købt et Surecom-kort 10/100 Mb hos
shg.dk, til ca. 300. Det kører bare perfekt under Win2000...

--
Martin K

Fra : Lasc

Dato : 25-07-02 09:59

Hej Spinner

Det lyder mere som om du forveksler en RJ11 modemport på den bærbare med et
RJ45 netværksstik.
Hvis du ikke har et stik i den bærbare, som ligner det i den stationære,
skal du have et PCMCIA Netkort. De er rimelig kostbare. 500 - 700,- kroner.

Mvh

Lasc

PS: Du må hygge dig med dine køllefilm....

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-07-02 14:19

"Lasc" <lasc@tdcinternet.dk> skrev:
> Det lyder mere som om du forveksler en RJ11
> modemport på den bærbare med et RJ45 netværksstik.

Nemlig.

> Hvis du ikke har et stik i den bærbare, som ligner det
> i den stationære, skal du have et PCMCIA Netkort.
> De er rimelig kostbare. 500 - 700,- kroner.

Og kan fås billigere i news:dk.marked.privat.edb
ellers i news:dk.marked.privat.edb.indstikskort

Mvh.
Mikael

Fra : Darkh

Dato : 25-07-02 10:03

> [...]
> bærbare er til det lille. Jeg vil derfor gerne vide om der findes et kabel
> der kan forbinde disse to maskiner, og eller om jeg skal have et andet

Hvis du mener at det er bredden på det stik netkablet skal i, så er det nok
fordi at det er et modem og ikke et netkort som du har i din bærbare, og dem
kan du ikke forbinde.

mvh
Jesper