return eller return ()
Fra : Torben W. Hansen

Dato : 25-07-02 08:41

Jeg har set at nogle bruger "return (a);" i stedet for "return a;"

Eksempel:

int main(void)
{
int a;
cout << "Der returneres en int vaerdi";
return a;
// iflg. K&R, Ansi C, er dette "almindeligt" med mindre man returnerer et
sammensat udtryk (a+b)
}

Gælder det samme for C++ ?

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 25-07-02 12:07

"Torben W. Hansen" <mail@ins-intersoft.com> wrote:

> Jeg har set at nogle bruger "return (a);" i stedet for "return a;"

[...]

> Gælder det samme for C++ ?

Ja, det gælder også for C++ at nogle bruger med og andre bruger uden
parentes. Begge dele er lige gode.

Anders.

--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-02 17:39

Anders Melchiorsen skrev:

>Ja, det gælder også for C++ at nogle bruger med og andre bruger uden
>parentes. Begge dele er lige gode.

Nej. Parenteser får en til at tro at der kommer et sammensat
udtryk - og det er træls når det ikke passer.

Man har såmænd også lov at pakke alle variable ind i parenteser,
men det er heller ingen god idé.

--
Bertel

Fra : R. A. Larsen

Dato : 26-07-02 00:15

In article <taa0kusssaclke5jrjg95rpqe0dvacbgr8@news.telia.dk>, Bertel
Lund Hansen wrote:

> Nej. Parenteser får en til at tro at der kommer et sammensat
> udtryk - og det er træls når det ikke passer.

Det er med disse parenteser, som det er med indrykning: et spørgsmål om
personlig præference.

> Man har såmænd også lov at pakke alle variable ind i parenteser,
> men det er heller ingen god idé.

I visse tilfælde er det dog en fordel at pakke alle variable ind i
parenteser. Tænk bare på følgende "funktion":

#define f(a,b,c,d) ((a)*(b)+(c)*(d))

Med mindre *alle* parenteserne er med, kan man få mange /sjove/
resultater ud af denne lille "funktion".

MVH, René
--
Sent using Virtual Access 5.51 - download your freeware copy now
http://www.atlantic-coast.com/downloads/vasetup.exe

Fra : Bjarke Dahl Ebert

Dato : 26-07-02 00:24

"R. A. Larsen" <rene.larsen@spamfilter.dk> wrote in message
> [...]

Netop! "return <expr>;" er et statement, hvorimod "exit(1)" fx er et
funktionskald. Der er en stor forskel.

Og så er der jo også det altovervejende argument, at hvis man skriver
"return(42);", så bliver man sat i bås med begyndere og andre amatører .
Paranteserne omkring "1" i "exit(1)" er en del af syntaksen for
funktionskald.
Paranteserne omkring "42" i "return(42);" er en del af udtrykket (42), og
det viser IMHO at man ikke har fattet en brik, hvis man skriver sådan

> I visse tilfælde er det dog en fordel at pakke alle variable ind i
> parenteser. Tænk bare på følgende "funktion":
>
> #define f(a,b,c,d) ((a)*(b)+(c)*(d))

Det viser ikke at det er en fordel at pakke alle variable ind i paranteser.
Det viser at præprocessoren er er lige til at lukke op og skide i.

> Med mindre *alle* parenteserne er med, kan man få mange /sjove/
> resultater ud af denne lille "funktion".

En af mange gode grunde til ikke at bruge #define.

Bjarke

Fra : Kent Friis

Dato : 06-08-02 19:16

Den Fri, 26 Jul 2002 01:23:56 +0200 skrev Bjarke Dahl Ebert:

>Det viser ikke at det er en fordel at pakke alle variable ind i paranteser.
>Det viser at præprocessoren er er lige til at lukke op og skide i.

Skrupper du ikke snart af over i en Python-gruppe?

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 26-07-02 07:46

TAK for alle jeres bud...

Som jeg har forstået er der ingen forskel på brugen af "return" i C++ og i
Ansi C.

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen