Hvem skal jeg vælge ??
Fra : -= 2001® =-

Dato : 25-07-02 08:06

Skal have bestillt ADSL abbn. og har kikket på Netexpress 256/128 fra
TD

Jeg kan dog ikke lige gennemskue om det jeg har planlagt kan lade sig
gøre.

Der skal tilsluttes 2 PC'er.
nr 1: skal køre 24/7 til FTP og WWW-server(hjemmeside) samt
forskellige små services, således jeg altid kan få fat i den.
nr 2: skal bare bruges til almindelig www/æslet/mail/FTP/ ikke spil.

Kan dog ikke lige gennemskue om dette vil kunne lade mht. IP fast
eller dynamisk med standardløsningen og så en switch (D-Link 1005)
ellers jeg skal have en router.

En anden mulighed er at jeg vælger TDC Webspeed istedet, og så måske
en 512/128 ??

Ideer modtages.

MG

Fra : Michael Andreasen

Dato : 25-07-02 09:13

"-= 2001® =-" <m_gundersen@hotmail.com> wrote in message
> En anden mulighed er at jeg vælger TDC Webspeed istedet, og så måske
> en 512/128 ??

Jeg kender ikke netspeed eller netexpress, så jeg ved ikke om der følger
routere med. Men hvis du kun har 1 IP så skal du have en router. Dog kan din
www+ftp server sagtens være router for resten af netværket (det gør jeg med
en linux server)

Hvis du har dyn. ip adresser behøver du ikke en router. Mange mennesker er
"nervøse" for dynamiske ip adresser når de selv har servere.. jeg har kun
oplevet at skifte ip adresse 1 gang i den tid jeg har haft teledk adsl
(siden det kom frem)

så problemet er ikke så stort - hvis du så selv styrer DNS for dit domæne,
f.eks. via gratisdns så er problemet endnu mindre.

Mvh
Michael

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-07-02 20:37

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis du har dyn. ip adresser behøver du ikke en router.

Man kan ikke få adresseR med NE. Kun 1 dynamisk/fast

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 25-07-02 09:24

"-= 2001® =-" <m_gundersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ellers jeg skal have en router.
>
> En anden mulighed er at jeg vælger TDC Webspeed istedet, og så måske

Hvis NetExpress kan en router og fast IP anbefales så du altid har en
uændret IP-adresse når du f.eks. skal anvende FTP eller nå computeren
udefra. Alternativet er WebSpeed som er en anelse billigere. Her kan du få
en ekstra IP til 10 kr. om måneden. 2 computere kan så tilsluttes via f.eks.
HUB. Begge IP'er vil dog være dynamiske så de kan ændre sig fra tid til
anden. Fordelen her er at du sparer køb af router. Du kan dog få et alias
til den/de dynamiske IP'er på http://www.dynip.com/

______________________________
Jakob Houkjær
Jeg repræsenterer med dette indlæg ikke TDC Internet

Fra : Jacob Sindal

Dato : 25-07-02 11:57

Hvis de 2 computere i forvejen deler en form for netværk, kan du jo bare
installere en proxyserver/Wingate på den ene Computer, så kan du vælge hvad
løsning det skal være. Det er ikke mit indtryk at dynamiske IP'er skifter så
ofte enda. Hvis de skifter vil jeg tro at det kun sker når forbindelsen
bliver afbrudt over længere tid og da du jo er på 24/7, ville jeg ikke
bekymre mig så meget om det.