Christian Martinusen, f. ca. 1769, død 26-~
Fra : Jette Pedersen

Dato : 25-07-02 07:45

Christian Martinusen volder mig en del problemer. Han er i henhold til FT
1801 f. ca. 1769, og på dette tidspunkt gift med Ane Jørgensdatter og bosat
i Rettrup, Brøndum sogn.

De får 28. febr. 1801 sønnen Martinus og Ane dør 7. marts 1802. Herefter
gifter Christian sig 7. juli 1802 med Ane Marie Nielsdatter og dette par får
i hvert fald to døtre Ane (23. maj 1803) og Mette (12 oktober 1806).

Men jeg kan ikke finde ud af, hvor Christian kommer fra. Han er ikke fundet
i FT 1787 i Hindborg herred, men der er noget, der tyder på en forbindelse
til Estvad-Rønbjerg sogn, Ginding herred, Ringkøbing amt. Sønnen Martinus
gifter sig med en pige herfra og den ældste datter er født i Rønbjerg.

Jeg håber, at der er en, som er stødt på Christian!

Med venlig hilsen
Jette Pedersen
Kolding

Fra : Arne Feldborg

Dato : 25-07-02 08:06

"Jette Pedersen" <jette@nebrot.dk> skrev Thu, 25 Jul 2002 08:45:02 +0200

> [...]
>til Estvad-Rønbjerg sogn, Ginding herred, Ringkøbing amt. Sønnen Martinus

Der er ikke nogen Christen Martinusen (ej heller noget der ligner) i
hverken Estvad eller Rønbjerg i 1787.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Jette Pedersen

Dato : 25-07-02 09:45

Tak for hjælpen - så behøver jeg ikke lede der.
mvh
Jette Pedersen