spansk sadel
Fra : ole

Dato : 25-07-02 06:41

er der nogen som kan sige mig hvor man kan købe spanske sadeler
her i danmark til en god pris ?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-07-02 11:04

In article <3D3F816D.10CF2CBE@sol.dk>, ole wrote:
> er der nogen som kan sige mig hvor man kan købe spanske sadeler
> her i danmark til en god pris ?

Nja, jeg fandt nogle forskellige da jeg ledte efter dem her
fornylig. Men jeg blev aldrig helt tilfreds. Hvad mener du
med billigt ?? Kvaliteten er jo som regel også derefter.

Yderligere skal du være opmærksom på at sædet er MEGET mindre
end "normale" sadler. Jeg endte med at få håndsyet en i spanien,
via min træner, og nogle folk han kender der nede. Jeg er MEGET
glad for den. Jeg fik den gjort 2 tommer større end normale
spanske sadler, da jeg ikke kunne være i sådan en. Heldigvis
havde min mor en normal spansk, som vi prøvede først, og det
var via den at jeg fandt at den var for lille. Jeg kunne slet
ikke bevæge benene.

Yderligere er de spanske sadler ikke lavet til heste med stejle
manker, men til flade manker. Min hest har en lidt stejl manke,
men det løses ved at ligge et foldet dækken/underlag under sadlen
foran. Man kan mærke om den er for strem eller ej. De jeg brugte
min mors saddel, så gjorde det ondt på hesten når man lænede sig
frem, derfor fandt vi på det med det extra underlag foran. Den
nye har ikke samme problem, da den endnu ikke er så "bred".

Hvis du har lyst er du velkommen til at komme ud og prøve
sadlen. Der er en anden i samme stald der også rider spansk
og hun har en lidt anden saddel. Stedet ligger lidt nord for
Kbh.

JonB
ps: jeg kender også en RIGTIG god træner, omend han er lidt
pebret, tager 250,- for en halv ene time, men han er det værd.

Fra : Iben Marianne Krarup~

Dato : 25-07-02 18:58

Hej Ole

Du kan på Akademisk Ridekunst' hjemmeside se deres udvalg af sadler - bla.
en Bent Brenderup sadel og en anden, der nu bliver brugt af forskellige
distanceryttere, fordi den er let og god at sidde i.

Du kan finde deres hjemmeside her:

www.akademisk-ridekunst.dk

Men billig ved jeg ikke om man kan sige de er - de koster vel, hvad en
kvalitets-saddel koster i dag - omkring 12-16.000,-

Jeg har ikke siddet i een af deres sadler, men har mærket på dem og så dem
udstillet i Bernsstorfsparken her i weekenden, hvor der blevet afholdt
internationals distancestævne. Og jeg har talt meget med een af de ryttere,
der har købt Ultraflex Vario Trekking/Western sadlen, som er udtalt
begejstret for den.
Men se selv på ovennævnte adresse.

Med venlig hilsen

Iben