CVS og binære filer?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 25-07-02 04:46

Hejsa NG,

Hvordan undgår jeg at CVS ødelægger binære filer? Billeder bliver fnidrede
og kan ikke åbnes i grafikprogrammer. Jeg bruger kommandoen:

cvs -d bruger@cvs.server.dk:/cvs/projekt co mit-projekt

Jeg får ingen fejlmeddelser, og resultatet er det samme, hvad enten jeg
bruger linux eller cygwin.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-07-02 05:25

On Thu, 25 Jul 2002 05:45:58 +0200, "Tonni Aagesen"
<use.my@signature.please> wrote:

>Hvordan undgår jeg at CVS ødelægger binære filer? Billeder bliver fnidrede
>og kan ikke åbnes i grafikprogrammer. Jeg bruger kommandoen:

CVS-filerne bør add'es med fx -kb i første omgang. Er de det?

--
- Peter Brodersen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 25-07-02 09:05

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> CVS-filerne bør add'es med fx -kb i første omgang. Er de det?

Nu har jeg ikke selv addded nogle billeder til projektet, men antageligt ja,
for jeg er den eneste med problemet i projektgruppen.

Jeg kan i øvrigt oplyse, at det ikke kun gælder dette projekt, samt at det
en enkelt gang er lykkedes for mig at hente et projekt, hvor billederne ikke
blev beskadiget - uden at jeg kan sige hvorfor.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-07-02 09:26

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> writes:

> Jeg kan i øvrigt oplyse, at det ikke kun gælder dette projekt, samt at det
> en enkelt gang er lykkedes for mig at hente et projekt, hvor billederne ikke
> blev beskadiget - uden at jeg kan sige hvorfor.

Det lyder som om du sidder på en Windowsmaskine, og hvis din CVS
klient tror den skal veksle linieskift til Windowskonventionen, vil
det naturligvis ødelægge dine billeder.

Kan du opremse alle de forskelle der er på dig - hvor det ikke virker
- og andre - hvor det virker?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 25-07-02 10:14

"Thorbjoern Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det naturligvis ødelægge dine billeder.
>
> Kan du opremse alle de forskelle der er på dig - hvor det ikke virker

Jeg bruger cygwin (seneste version), og det eneste der ikke virker, er når
jeg henter et projekt, så bliver billederne ikke registreret som binære
filer (gælder både *.jpg, *.png og *.gif). Hvis jeg selv commit'er et
billede med "-kb" optionen, bliver billedet behandlet korrekt.

Nu jeg tænker over det, så kunne man da vælge mellem DOS og Unix filtyper
under installationen af cygwin - må hellere lige se efter, hvad jeg valgte.

Har i øvrigt lige fået at vide, at billeder ikke er registreret som binære
filer på serveren, så det er også en fejlkilde. Jeg prøvede lige at hente et
projekt ned på min linux-server, og billeder er stadig ikke binære, men til
gengæld er de ikke "grumsede"

Jeg vender tilbage med et resultat...

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 25-07-02 10:43

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> skrev i en meddelelse

> Nu jeg tænker over det, så kunne man da vælge mellem DOS og Unix filtyper
> under installationen af cygwin - må hellere lige se efter, hvad jeg
valgte.

Her var fejlen - jeg havde ikke ændret filtype til Unix.

Tak for hjælpen.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Kim Hansen

Dato : 25-07-02 11:47

> [...]

> projekt ned på min linux-server, og billeder er stadig ikke binære, men til

I filen cvswrappers kan man sætte visse filtyper, f.eks. *.jpeg og
*.gif, til at bliver registreret som binære, så skal man ikke huske
det i alle de almindelige tilfælde.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-'`' -. ;-;;,_ | Jeopardy.