tdc adsl netexpress spørgsmål ?
Fra : Kalle Møller

Dato : 24-07-02 23:15

Jeg har besluttet mig at bestille netexpres adsl.
Mit problem er dog at min pc. står ved den anden telefonstikdåse i huset -
og ca 16 meter fra denne.
Pc skulle gerne blve stående her.
Kan skillefilter og modem opsættet ved anden telefonstikdåse og kan man få
ledninger på ca 20 m. ?
Har nogle erfaringer med dette ?
På forhådnd Tak
Kalle

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-07-02 23:45

Hej!

"Kalle Møller" wrote:

> Kan skillefilter og modem opsættet ved anden telefonstikdåse og kan man få
> ledninger på ca 20 m. ?

På min TDC bredbånd (og min fars Oncable WebSpeed) er der alm. twisted pair
netstik og her kan kablet være ca. 170M langt uden problemer, såeh no problemo
Din løsning har efter al sandsynlighed osse TP stik.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Endelig ny bopæl _og_ internetforbindelse

Fra : Steen Gellett

Dato : 25-07-02 12:25

Stik og skillefilter kan sagtens sidde andre steder........den behøver ikke sidde
ved "stik ind i hus" !!!

Mit sidder ca 12-14 meter fra "stik ind" ofg det kører fint

"Kalle Møller" skriver:

> [...]
> Pc skulle gerne blve stående her.
> Kan skillefilter og modem opsættet ved anden telefonstikdåse og kan man få

Steen Gellett
Member of: DanishTeamRC5-64 Calculation - Team ID#:6635
Mailto:steen@gellett.net

Fra : Steen Gellett

Dato : 25-07-02 12:28

Glemte lige at skrive at der SKAL trækkes nyt kabel fra "stik ind i hus" til der hvor
det hele skal sidde..............i mit tilfælde blev det ordnet af TDC ved installation af
min NE2 / router løsning !

Steen Gellett skriver:

Fra : Kent Glerup

Dato : 26-07-02 23:28

"Steen Gellett" <steen@gellett.net> skrev i en meddelelse
> [...]
til der hvor
> det hele skal sidde..............i mit tilfælde blev det ordnet af TDC ved

Hvis der allerede er stik der hvor grejet skal sidde, skal der ikke
nødvendigvis trækkes nyt kabel. Det afhænger af den eksisterende kablings
beskafenhed.

Kent Glerup

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-07-02 20:16

"Kalle Møller" <bse26612@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> huset - og ca 16 meter fra denne.
> Pc skulle gerne blve stående her.
> Kan skillefilter og modem opsættet ved anden telefonstikdåse og

Jeg har lige fået Boomtown ADSL (det vil sige jeg har fået Gør-det-selv
kassen med skillefilter og ADSL-modem, jeg har endnu ikke fået åbnet
forbindelsen). Så vidt jeg har forstået bruges samme udstyr til
NetExpress ADSL.
Ifølge vejledningen så er det ligegyldigt hvilken en af dine stikdåser
du sætter skillefiltret på - MEN det vil efterfølgende KUN være den
stikdåse hvor du har monteret skillefiltret der virker!

Der er sådan et lille hvidt hermafrodit stik med i gør-det-selv pakken,
så alle telefonapparater mm. du måtte have i hjemmet skal så forbindes
med dette stik. De øvrige stikdåser vil ikke kunne bruges da der jo
ikke er noget skillefilter på disse.
Man kunne så kappe ledningen til disse (ikke hovedledningen for så
ryger ADSL/telefon signalet jo og trække en ny fra
hermafroditstikket til en anden stikdåse hvis den lige står det rigtige
sted, men så er det vist lige så nemt med en forlængerledning til
telefonen.

Man kan både få ledninger til telefon og til ethernet på 20 meter (og
mere) så det burde ikke være noget problem.

Mvh
Flemming

PS: Du kan se installationsvejledningen her:
http://ravenclaw.opasia.dk/pub/opasia/kundeservice/netexpress.pdf
I denne vejledning henviser de iøvrigt til
http://www.netexpressadsl.opasia.dk for "forslag til ledningsføring for
at øvrige telefoner skal virke"

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-07-02 20:25

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote in

> http://www.netexpressadsl.opasia.dk

Dette link virker dog ikke - men det må jo stå et eller andet sted på
opasia's sider.

Prøv eventuelt at gå ind på www.google.com og skriv "siteasia.dk
ledningsføring".

Den første PDF jeg sendte et link til var iøvrigt for løsningen uden
router. Den med router er her:
http://ravenclaw.opasia.dk/pub/opasia/kundeservice/medrouter.pdf

Det skal lige siges at i den står der at hvis man ønsker forslag
angående ledningsføring så henvises til:
http://www.opasia.dk/kundeservice/netexpress2/telefon/
Men det link virker heller ikke ... De er nok på ferie alle sammen
eller i gang med at reparere telefoner efter de mange tordenvejr

Flemming