Hudlidelse
Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-07-02 22:11

Hvilke erfaring er der på denne hudsygdom Pustulosis Palmo-plantaris
venligst
KH

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 25-07-02 18:35

Kurt Hansen wrote:

> Hvilke erfaring er der på denne hudsygdom Pustulosis Palmo-plantaris
> venligst

Prøv at søge på http:/www.google.com på PPP.
Der er svjh nogle meget gode norske eller svenske sider.

Ellers oplevede jeg det "pudsige" sidste år, at jeg fik alle symptomer,
hævede ben, sår på hænder og fødder m.v., og blev indlagt på Randers
Sygehus for at tjekke bl.a. sukkersyge m.v.

Efter en tre dage, fandt en sympatisk underlæge og jeg ud af, efter et
utal af prøver, at det kun passede på den nævnte sygdom, herunder især
at jeg er ryger, og har været udsat for en del psykiske påvirkninger de
seneste år.

Derefter blev jeg henvist til Marselisborg Sygehus, hvor en arrig
overlæge end ikke nedværdigede sig til så meget som en antydning af
en diagnose, men blot sendte mig til fotografering og røde bade,
samt cortisonbehandling. Den eneste usikkerhed, var om der yderligere
var bakterieinfektion, hvilket de tog prøver af, men jeg fik aldrig
oplyst resultatet, før jeg skulle have en ny tube salve, så var den
uden bakteriebekæmpelse.
Hun er iøvrigt siden blevet ansat som afd.overlæge på andet sygehus

Men nu bruger jeg blot lidt fed creme -Helosan- en gang om ugen ca,
og kun på fødderne, mens det kun er hver måned jeg bruger en smøring
med cortisonsalven, når fingrende bliver lidt nupret.

Men skal du bruge røde bade, kan du i Matas købe en pose
kaliumpermanganat (til fjernelse af jordslåethed), til ca 60 kr, svjh,
det skal fortyndes næsten uendeligt, for at svare til de små
fortyndede glas der kan købes på apoteket, vist ca 5000% forskel.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.