Hvorfor virker cookielogin ikke i en under~
Fra : Jakob Munck

Dato : 24-07-02 21:24

Jeg har en site, hvor jeg anvender en cookie-login, og det fungerer udmærket
(www.topdating.dk). Men på den samme serverplads hos den samme udbyder, har
jeg en undermappe, hvori der ligger en anden site (www.valbyhus.dk). Den
sidste site har sin index-fil liggende på den rigtige url-adresse, men
henter alle filerne fra ovennævnte undermappe.

Det store problem er bare, at når jeg anvender den samme cookie-login på den
site, hvis filer ligger i undermappen til den anden, så fungerer denne
cookie-login ikke. Den logger godt nok ind på rigtig vis, men den kan ikke
huske navn og kodeord, heller ikke når man vælger "Gem login".

Denne kode, incl. cookie-login, virker perfekt på min private server (Win
2000), og den virker, som sagt, også fint, når den ligger i roden af det
domæne, som topdating.dk ligger på.

Men hvorfor vil den så ikke virke, når jeg sætter den på valbyhus.dk, hvis
filer ligger i en mappe under topdating.dk?

Jeg skriver cookies sådan:

Response.Cookies("valbyhus")("brugernavn") = brugernavn2
Response.Cookies("valbyhus")("kodeord") = kodeord2

og læser dem sådan:

brugerNavn = Request.Cookies("valbyhus")("brugerNavn")
kodeord = Request.Cookies("valbyhus")("kodeord")

Hvad kan forklaringen være? Hvad gør jeg forkert?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Rune Baess

Dato : 25-07-02 00:49

> [...]
>
> Jeg skriver cookies sådan:
>
> Response.Cookies("valbyhus")("brugernavn") = brugernavn2
> Response.Cookies("valbyhus")("kodeord") = kodeord2

Måske har du sat Domain prob?
Response.Cookies("minKage").Domain = "topdating.dk"

Rune

Fra : Jakob Munck

Dato : 25-07-02 23:51

> Måske har du sat Domain prob?
> Response.Cookies("minKage").Domain = "topdating.dk"

Jeg har kæmpet med dette problem i flere dage, og jeg er meget i tvivl om
hvad forklaringen er. Jeg kan ikke få koden til at skrive både cookies og
sessions på den url, som koden ligger på. Tilsyneladende skriver den til den
url, hvor index-filen ligger i stedet, og da jeg har index-filen
(start-filen) liggende på en anden url end koden der skal skrive
cookies/sessions, så giver det problemer.

Derfor er jeg interesseret i at vide, om man kan specificere hvilket
domæne/url, som cookies/sessions skal ligge på?

Er det det, som du mener med "Domain prob"?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Jakob Munck

Dato : 26-07-02 14:32

Problemet løst !

Det drejede sig om at indstille min browser, IE6.0 så den accepterer cookies
også fra andre domæner.

jm