CF <-> IDE Adapter ?
Fra : Jonathan Fromer

Dato : 24-07-02 20:27

Er der nogen der ved hvor man kan købe en CF <-> IDE Adapter, altså en
adapter der gør der muligt at bruge en CompactFlash disk som en HD ?

Skal man virkeligt til udlandet for at finde en sådan? (eller lave den
selv?)

mvh. Jonathan

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-07-02 20:58

Jonathan Fromer <j_fromer@hotmail.com> skrev:

:: Er der nogen der ved hvor man kan købe en CF <-> IDE Adapter, altså
:: en adapter der gør der muligt at bruge en CompactFlash disk som en
:: HD ?
::
:: Skal man virkeligt til udlandet for at finde en sådan? (eller lave
:: den selv?)

Kan du bruge en der CF <> USB til indbygning ?
Smart dims:
http://www.proconsult.dk/katalog/komp/komp-fl/ramtilb/div-multibox.html

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Jonathan Fromer

Dato : 25-07-02 10:15

Michael Lund Sørensen wrote:

> Kan du bruge en der CF <> USB til indbygning ?

Nææ...så hellere en CF <> PCMCIA adapter...

"Personal Computer Memory Card International Association" (PCMCIA), der står
bag PC-Card standarden, har i løbet af årene tilføjet mere om mere
funktionalitet til PC-Cards. F.eks. Zoomed Video (96), Cardbus (95) og ikke
mindst PC Card ATA (92). (Se. evt.
http://www.pcmcia.org/pccardstandard.htm ).
Nu spørger du nok hvad al' dette har med CompactFlash at gøre? Det "sjove"
er nemlig at CompactFlash faktisk er et PC-Card ATA kort med en anden
formfactor, f.eks. hvor PCMCIA kort har en 68pin konektor har CF blot 50pin.
(Se. evt. http://www.compactflash.org/info/cfinfo.htm ).

Da PC-Card ATA jo er at betragte som en ATA enhed er CompactFlash det også.
Problemet er blot at det kræver en form for adapter at forbinde et CF kort
til en 40pin IDE konnector. Det er denne adapter jeg er på udkig efter. Det
eneste en sådan adapter indeholder er en 40pin IDE konnector, en 4pin strøm
konnector og et CF Slot. En sådan kan f.eks. ses her
http://www.pcengines.com/cf_hdd.jpg og der kan findes mange andre i det
store uland hvor de alle koster ca. 20$...

Men OK, jeg kan self. også bruge en CF-PCMCIA adapter....så skal jeg bare
enten have en PCMCIA <> IDE adapter (koster ca. 500,- kr. hos danbit) eller
f.eks. en bærbar med PCMCIA slot...

mvh. Jonathan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-07-02 16:08

"Jonathan Fromer" <j_fromer@hotmail.com> wrote in message
> "Personal Computer Memory Card International Association" (PCMCIA), der
står

People Can't Memorize Complicated Industrial Acronymes

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 24-07-02 21:14

"Jonathan Fromer" <j_fromer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved hvor man kan købe en CF <-> IDE Adapter, altså en
> adapter der gør der muligt at bruge en CompactFlash disk som en HD ?

Hejsa

Jeg har fundet flg.:
http://www.mp3hardware.dk/product.asp?product=219&page=1
Det er en MP3 afspiller, som har et 3,5" CF drev med til tilslutning til
IDE.

Den koster dog 910 kr, men eneste alternative løsning jeg ellers lige kan
komme på er et IDE->PCMCIA slot og så en CF reader til PCMCIA, hvilket
koster ca. det samme som MP3afspilleren.

/Thomas