Flere dårlige nerver!
Fra : Mette Svangren

Dato : 24-07-02 19:17

Åh, hvor kan kattemennesker dog være naive! Her gik jeg og troede, at når
det store kuld var flyttet hjemmefra/indenfor, ville de små opføre sig som
....ja, små killinger. -Hvilket vil sige ikke løbe så langt hjemmefra og ind
til naboen. Ha ha og atter ha! De løber ligeså langt som de store gjorde,
lige inden de 11 uger gamle kom videre (og de små er nu knap 9 uger).
Det skyldes nok til dels, at Stribe er sur på mig. Hun blev nemlig
steriliseret i går, og selvom hun er forholdsvis tam, dukkede vildkatten op
i hende, da det kom til at blive puttet i en kasse! Hold k... hun blev gal!
Så nu gider hun heldigvis kun komme for at spise, og killingerne har været
ovre i naboens garage hele dagen. Dog kan jeg være sikker på, at Mowgli
kommer fisende, når jeg kalder, og skal kæle og rende i hælene på mig.
Heldigvis har min kæreste fået fortalt naboen, at killingerne er vores og
snart skal flytte, og det var tilsyneladende helt fint med ham.

Lige nu kunne jeg have lyst til at indlogere dem på gæsteværelset i bedste
Tortie-stil. Men men men...vi skal jo giftes i næste uge, med hvad deraf
følger af overnattende gæster i massevis.

MVH Mette

PS. Dyrlægen fortalte noget sjovt: til både Stribemis og Mormis måtte han
bruge dobbelt så meget bedøvelse som til huskatte. Gad vide om hele
situationen får en vildkat til at producere mere adrenalin, som så skal
modvirkes, eller hva? Har nogen af jer hørt om noget lignede?

Fra : Kate

Dato : 24-07-02 19:34

Puha, der var jeg da lige ved også at få dårlige nerver. Du må altså
lige sige til Mowgli at han skal være hjemme på lørdag når jeg kommer
for at rånusse ham. Gad vidst hvad han vil sige til at blive indekat?
Jeg bor jo en spytklat fra en stor befærdet vej og han kommer
simpelthen ikke udenfor en dør før jeg får råd til at flytte i hus på
landet.
Det er da godt Mowgli kommer når du kalder

Kate

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-07-02 19:39

Hej Mette
Ja der er mange "fornøjelser" med de små kræ.

Jeg ved ikke om min dyrlæge skulle bruge mere bedøvelse til Tortie, men hun
påtalte at hun var meget
hurtigere vågen en katte ellers plejer at være, og vi
snakkede om at det kunne være deres instinkt der gjorde
det, fordi de som "hjemløse" kun havde dem selv at stole
på så hvis de skulle overleve måtte de være på "poterne"

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-07-02 23:52

In article <3d3eef05$0$16817$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Mette
Svangren <svangut@hotmail.com> wrote:

> [...]
> situationen får en vildkat til at producere mere adrenalin, som så skal
> modvirkes, eller hva? Har nogen af jer hørt om noget lignede?

Det synes jeg lyder vældig sandsynligt. Vi kan modvirke sovepiller ved
at blive oppe - nogle bliver endda nærmest speedede i stedet! Hvorfor
skulle en kat så ikke kunne modvirke bedøvelse til en vis grad, hvis
den er ophidset nok og kæmper imod?

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar