Spørgsmål til ASPsmartUpload
Fra : Henrik

Dato : 24-07-02 16:21

Hej

På aspSmartUploads site under "Code Samples" - sample 1 - står der følgende:

' Save the files with their original names in a virtual path of the web
server
'
intCount = mySmartUpload.Save("/aspSmartUpload/Upload")
' sample with a physical path
' intCount = mySmartUpload.Save("c:\temp\")

Hvad definerer c:\temp\ helt præcist?

Se direkte link:

http://www.aspsmart.com/scripts/aspSmartUpload/publigen/content/templates/sh
ow.asp?P=352&L=EN

Venlig hilsen

Henrik

Fra : SumSum

Dato : 24-07-02 17:22

"Henrik" <hku@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Se direkte link:

http://www.aspsmart.com/scripts/aspSmartUpload/publigen/content/templates/sh
> ow.asp?P=352&L=EN

Næste gang vær venlig at bruge makeashorterlink.com til at danne linket. Så
slipper vi for at linket bliver brudt:

http://makeashorterlink.com/?S3FD22751

Hilsen
SumSum

---

Fra : Henrik

Dato : 24-07-02 21:03

> Næste gang vær venlig at bruge makeashorterlink.com til at danne linket.

> slipper vi for at linket bliver brudt:

Ja ja. Tak for tippet - men du kan vel ikke tilfældigvis svare på
spørgsmålet? Det var sådan set derfor jeg i første ombæring skrev
indlægget...

Fra : SumSum

Dato : 25-07-02 06:01

> Ja ja. Tak for tippet - men du kan vel ikke tilfældigvis svare på
> spørgsmålet? Det var sådan set derfor jeg i første ombæring skrev
> indlægget...

Hvis jeg kunne, så havde jeg svaret. Men jeg kan gætte og måske kan vi
sammen gætte os til hvad du mener

Du skrev: Hvad definerer c:\temp\ helt præcist?

[...]

De har lavet linien med den fysiske sti om til en kommentar, så helt præcis
definerer den jo ingenting. Ellers burde det vel være den fysiske sti til en
temp mappe på harddisken, hvor IntCount så kommer til at indeholde antallet
af filer i mappen. I stedet bruger de en virtuel mappe, som ligger under
aspsmartupload mappen.

Jeg gætter som sagt kun, da jeg ikke kender aspsmartupload. Det ville også
hjælpe, hvis du kunne uddybe dit spørgsmål lidt

Hilsen
SumSum

---

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-07-02 08:58

Henrik skrev:

> ' Save the files with their original names in a virtual path
> of the web server

Eksemplet nedenfor viser hvordan man gemmer en fil med en virtuel
sti - dvs. en sti beregnet ud fra websitets rod.

> intCount = mySmartUpload.Save("/aspSmartUpload/Upload")

Herefter giver de - som kommentarer - et eksempel på hvordan det
ser ud hvis man vil angive den præcise placering på harddisken:

> ' sample with a physical path
> ' intCount = mySmartUpload.Save("c:\temp\")

> Hvad definerer c:\temp\ helt præcist?

I eksemplet bliver C:\temp ikke brugt til noget. Hvis du skal bruge
..Save-metoden kan du altså _enten_ skrive:

intCount = mySmartUpload.Save("/aspSmartUpload/Upload")

_eller_

intCount = mySmartUpload.Save("c:\temp\")

Afhængig af hvordan du vil og kan referere til mappen på
webserveren. Normalt vil det være mest hensigtsmæssigt at benytte
en virtuel sti - specielt hvis man ikke har fuld kontrol over hele
webserveren (f.eks. et site hos en ISP).

--
Jens Gyldenkærne Clausen