dct-4 tlf'er
Fra : Morten Jensen

Dato : 24-07-02 10:45

Er der nogle der ved om det er muligt at skifte imei numre i de nye dct-4
tlf'er. Jeg ved det er muligt i dct-3, men jeg er ikke klar over om man kan
i dct-4.

Jeg ved godt det er ulovligt at skifte imei nr, men det er ikke hvordan man
gør jeg spørger om, blot om det er muligt.

Fra : Kenni Lund

Dato : 24-07-02 12:01

"Morten Jensen" <Morten@hansherlighed.dk> wrote in message
> Er der nogle der ved om det er muligt at skifte imei numre i de nye dct-4
> tlf'er. Jeg ved det er muligt i dct-3, men jeg er ikke klar over om man
kan
> i dct-4.

Ikke endnu, ihvert fald ikke til menneskepenge...

Mvh.
--
Kenni Lund
www.turbogris.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-07-02 14:35

Morten Jensen skrev:

>Jeg ved godt det er ulovligt at skifte imei nr, men det er ikke hvordan man
>gør jeg spørger om, blot om det er muligt.

Du spurgte også i news:dk.marked.privat.telefon.mobil.unlock

Tag venligst et kig på http://www.usenet.dk/grupper.pl hvis du er i
tvivl om hvilke grupper der er beregnet til hvad.

Dit spørgsmål burde du have postet i news:dk.teknik.telefoni.mobil

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
Læs om netiketten på usenet: www.usenet.dk/netikette/
Generelt er www.usenet.dk et godt sted at kigge forbi.

Fra : Mobilfix

Dato : 24-07-02 17:26

Ja selvfølgelig er det det. Man skal bare have det rigtige grej
Mvh. stephan

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 24-07-02 20:19

Morten Jensen wrote:

> Jeg ved godt det er ulovligt at skifte imei nr, men det er ikke hvordan man

Er det ligefrem ulovligt?
Jeg vidste det var knap så genial en ting at gøre, da man ikke ved om
man tilfældigvis skifter til en IMEI-kode som en anden telefon også har,
og at der derved kan ske visse forviklinger..

Fra : Birkoff

Dato : 24-07-02 20:35

Det er også ulovligt, da det er imei-nummeret man bruger når man melder en
mobil stjålet, og derudover bliver imeinummeret også brugt til at se om der
er garanti hvis der ikke findes en kvittering, så man kunne få en mobil
repareret gratis, selvom der ikke er garanti

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-07-02 21:13

Birkoff skrev:

> [...]
>er garanti hvis der ikke findes en kvittering, så man kunne få en mobil
>repareret gratis, selvom der ikke er garanti

Det tror jeg ikke du skal regne med. IMEI-nummeret står også på den
label oftest sidder bag batteriet. Hvis denne label ikke sidder på, så
er jeg overbevist om, at du får problemer med at få repareret
telefonen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Mobilfix

Dato : 25-07-02 08:31

Jens C. Hansen skrev :

> [...]
man tilfældigvis skifter til en IMEI-kode som en anden telefon også har,
og at der derved kan ske visse forviklinger..

Hvis det er ulovligt at skifte Imei nr.,så gad jeg godt se den lovtekst der
forbyder dette.Det sker ret ofte at feks. Teleservice skifter til et "
Replacement Imei" og sætter en ny label på mobilen.
Mht. imei,som en anden mobil har ....jamen man tager da ikke et tilfældigt
Imei nr.Man tager da et nr. fra en mobil som er skrottet,og skifter med,hvis
man ikke har adgang til Nokia database med Imei nr.
Mvh. stephan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-07-02 08:52

Stephan skrev:

> [...]
>og at der derved kan ske visse forviklinger..
>
>Hvis det er ulovligt at skifte Imei nr.,så gad jeg godt se den lovtekst der

Jeg tror ikke det er ulovligt i Danmark - men det betyder ikke, at jeg
stadig ikke har set argumenter der 'retfærdiggør' en IMEI-ændring. Jeg
kan stadig kun se grunde som er på kanten af loven.

>Det sker ret ofte at feks. Teleservice skifter til et "
>Replacement Imei" og sætter en ny label på mobilen.

Korrekt - men de gør det også 'ordentligt'. Hvis Teleservice f.eks.
skal skifte den del af mobilen hvor IMEI-nummeret sidder printet - så
bliver de nødt til at give telefonen et IMEI-nummer, for nummerer på
labelen og det der er indkodet i telefonen skal være ens.

>Mht. imei,som en anden mobil har ....jamen man tager da ikke et tilfældigt
>Imei nr.Man tager da et nr. fra en mobil som er skrottet,og skifter med,hvis
>man ikke har adgang til Nokia database med Imei nr.

Hvem er 'man'? Teleservice bruger helt sikkert numre der er 'lavet'
til erstatningstelefoner, men jeg er ret overbevist om, at de fleste
private der får fikset sådan en ændring ikke har en disse styr på
hvilket nummer de får givet telefonen.

Fra : Birkoff

Dato : 25-07-02 12:58

Jeg kender godt nok ikke lovteksten. men når teleservice gør det er det
fordi de skifter hovedprintet, og fordi de er autoriserede nokia
servicecentre.
Men hvis man har en vandskadet nokia 3310 med garanti, kan man jo godt tage
delen hvor nummeret sidder og sætte det på en ældre nokia og skifte software
og imei, vupti så er der garanti.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-07-02 01:24

Birkoff skrev:

>Jeg kender godt nok ikke lovteksten. men når teleservice gør det er det
>fordi de skifter hovedprintet, og fordi de er autoriserede nokia
>servicecentre.

Præcis.

>Men hvis man har en vandskadet nokia 3310 med garanti, kan man jo godt tage
>delen hvor nummeret sidder og sætte det på en ældre nokia og skifte software
>og imei, vupti så er der garanti.

Det er jo bedrag - man kan også godt røve en bank og få mange penge -
men det er nu altså ikke lovligt!