Hvis I har tid så........
Fra : Liz

Dato : 23-07-02 21:42

Tjek lige denne side......
http://www.markrashid.com

Fandt lige dette hjemmeside under blæsevejret forleden - ikke andet at lave
end at surfe lidt - og synes at det er meget interessant.
Er stadig ikke færdig med at læse det hele igennem, men i én af artiklerne
er der en historie om en hest der blev blinde i den ene øje, og jeg kom til
tænke på hvordan det gik med "hesteøjne" der skrev herinde for et par uger
siden.

Mvh Liz

Fra : Pia J

Dato : 23-07-02 22:06

jeg har læst 2 af hans bøger og en af min veninder har været på hans
klinikker, han er helt eminent

:Pia

Fra : Liz

Dato : 24-07-02 08:24

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message news:ahkgc7$mbq$1@sunsite.dk...
> jeg har læst 2 af hans bøger og en af min veninder har været på hans
> klinikker, han er helt eminent
>
> :Pia

Hej Pia,
Klinikken var vel ikke holdt i DK vel? Jeg er bare helt misundelig.
Bøgerne - var de på dansk eller engelsk? Har nemlig overvejet om ikke
biblioteket kan skaffe dem hjem, men jeg vil nu helst læse dem på engelsk.
Kunne godt tænk mig at se videoerne også - er der nogen der vil gerne låne
dem ude? )

Mvh Liz
PS Er der nogen, eller nogen som kender nogen, der kan undervise fx efter
Mark Rashids metoder?

Fra : Pia J

Dato : 24-07-02 09:15

"Liz" <lizb@worldonline.dk> wrote in message news:xys%8.37867
> Klinikken var vel ikke holdt i DK vel? Jeg er bare helt misundelig.
> Bøgerne - var de på dansk eller engelsk?

Nej, min veninde bor i USA. Og bøgerne bestilte jeg via Amazon.com - men
hvis du spørger fx hos Politikkens boghandel på Rådhuspladsen, så er jeg
sikker på, de tager dem hjem.

Jeg har ingen videos. Bøgerne er ikke skrevet med instruktioner som fx.
Parelli og andre, det er mere fortællende, men der er meget stof til
eftertanke omkring vores holdning til hesten og hvordan vi skaber det bedste
samarbejde gennem bevidsthed.. Jeg startede med den nyeste, "Horses never
Lie" fra 2000 - kan klart anbefales. Jeg vil tro den koster en hund, hvis du
bestiller den hjem. Mine er pakket ned, da jeg skal til at flytte!

:Pia

de 2 andre hedder:
Considering The Horse (93)
A Good Horse Is Never A Bad Color (96)

Fra : MM

Dato : 24-07-02 22:57

> Nej, min veninde bor i USA. Og bøgerne bestilte jeg via Amazon.com - men
> hvis du spørger fx hos Politikkens boghandel på Rådhuspladsen, så er jeg
> [...]

De findes vel ikke tilfældigvis på dansk også??

--

Venlig hilsen Mia
fjern xxx i mailadressen

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 27-07-02 00:16

"Liz" <lizb@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Tjek lige denne side......
> http://www.markrashid.com

Ææh, gør det lige om lidt - måske...

> [...]
til
> tænke på hvordan det gik med "hesteøjne" der skrev herinde for et par uger

Så vidt jeg husker rider Bent Branderup (er det sådan det staves?) rundt på
en Lippizaner (eller sådan noget?), der er blind på begge øjne, men som kan
de mest fantastiske dressur-tricks. Har vist en video med det et eller andet
sted...!?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Liz

Dato : 27-07-02 08:56

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote in message
> [...]

kan
> de mest fantastiske dressur-tricks. Har vist en video med det et eller

Hej Trond og velkommen tilbage - var det en god ferie i Norge?
Jeg har også læste en artikel om Bent og hans hest i Landsbladet Hest - en
gang sidste år tror jeg nok det var. Det var ret fantastisk læsning og gave
meget stof til eftertanke. Selv vil jeg ikke tor gøre det - jeg er nu mest
til skovtur - men i ridehuset/bane kan det nok lade sig gøre.
Mark Rashid er ellers noget anderledes tænkende end de fleste andre - ikke
noget med at være alpha heste! Så gi' det en chance - når det bliver
regnvejr. Det er alt for godt vejr i dag.

Mvh Liz

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 29-07-02 11:42

> Hej Trond og velkommen tilbage - var det en god ferie i Norge?

Ahem... nej. Men min just overståede rideferie i Svenstrup ved Aalborg var
forrygende! Havde slet ikke lyst til at tage hjem igen! Og da jeg nu er i
knaldhård træning er det "bare" at holde det ved lige - men det er jo ikke
nemt i denne her varme, puha.

mvh
Trond Øyvind Hermansen