Hvodan vises felter som er tal...
Fra : Magnus

Dato : 24-07-02 06:18

Hvordan skal WHERE betingelsen sættes op i mySQL hvis man kun vil have vist
poster hvor feltet kamptype er et tal (NUMERIC).

SQL = "SELECT dato, kamptype FROM Kampprogram WHERE kamptype=NUMERIC ORDER
BY dato"

/Magnus

Fra : Jørgen Østergaard

Dato : 05-08-02 05:39

Hej Magnus,

lav dit tabeldesign om! -det er (næsten altid en dårlig (og
tidskrævende, og performancedegraderende) idé at bruge funktioner i
where-clausen, hvis man kan "nøjes med" sammenligninger. Tænk på at i værste
fald (ved full table scan) kan du komme ud for at den funktion skal køres på
samtlige rækker i din tabel -hvis altså du ikke har et funktionsbaseret
index på den, og det tror jeg ikke du har!

I dit tilfælde er der ikke noget der forhindrer dig i at lave to kolonner,
og så teste på den numeriske af de to. -Det er nemmere og hurtigere.

vh. Jørgen