Sammenligningsprogram
Fra : Finn I

Dato : 23-07-02 19:21

For 4-6 år siden var der et lille testprogram til at sammenligne ens egen
computer med andre (jeg mener det var fra et af de store amerikanske blade).
Programmet fungerede ved at det testede hd, grafikkort, ram osv og efter
test uploadede den testen til en database hvor man så kunne se hvordan den
var i sammenligning med andre tilsvarnede konfigurationer.

Jeg syntes ikke jeg kan finde noget tilsvarende i dag. De der benchmark
programmer giver så vidt jeg kan se bare et eller andet samlet tal. Men der
kan jeg jo ikke se om min harddisk f.eks. er helt vild langsom i forhold til
andre med samme konfiguration.

Kender I sådan et program (evt. det omtalte program i en nyere version.)?

--
Best Regards
Finn

Remove "2" in mail for reply

Fra : Kristian Espensen

Dato : 23-07-02 19:40

"Finn I" <f12@minemail.dk> wrote in message

> Kender I sådan et program (evt. det omtalte program i en nyere version.)?

Jeg kender ikke det omtalte program, men der findes jo et utal af benchmark
programmer rundt omkring. Følgende er begge nemme at gå til:
Med SiSoftware Sandra 2002 kan du sammenligne de enkelte komponenter med
andre, fx. din cpu med andre cpu'er
PCmark2002 er lidt nemmere at gå til. Her får du tre tal: cpu, ram og hd,
som du kan sammenligne med andre systemers resultater.

Begge programmer kan du downloade her:
http://www.tweak.dk/blandede.php

--
Med venlig hilsen Kristian