hunden gør om natten
Fra : Sailor

Dato : 23-07-02 15:46

Hej

Vi har en dejlig langhåret shæfertæve på 4 år, der på det sidste er begyndt
at gø temmeligt meget om natten. Med jævne mellemrum larmer hun temmeligt
kraftigt, og det varer som regel kun et par timer, efter at vi har fået det
stoppet, før hun begynder igen. Der har ikke tidligere været megen vrøvl med
hende om natten og i det daglige er hun en stille og rolig hund.

Gode råd udbedes

vh
Sailor

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 23-07-02 17:04

Hej

Sailor <sailor@mailbox.as> skrev i en news:ahjq4v$3103$1@news.cybercity.dk
> [...]
med
> hende om natten og i det daglige er hun en stille og rolig hund.

Jeg har desværre ikke nogen råd til dig, men det kunne tyde på at hun er
blevet bange for noget, og forbinder natten med noget ubehageligt. Jeg ville
nok ( hvis det bliver ved ) kontakte en dyreadfærdsbehandler, så igen alle
kan få jeres natte søvn.

Held og lykke, og lad os høre hvordan det går

Bolette

Fra : nitsen

Dato : 23-07-02 17:39

> [...]
med
> hende om natten og i det daglige er hun en stille og rolig hund.

Noget direkte råd har jeg ikke - jeg havde tidligere en "Lab-ru-schæf" som
var rimelig vagtsom og lydhør overfor lyde - han blev gal i skralden når der
puslede pindsvin og fremmede katte i haven og gav hals - det samme gjorde
mine forældres Collie - måske der er dukket lyde op hun ikke kan lide?

Mvh

Anita

Fra : Sander

Dato : 23-07-02 18:35

"Sailor" <sailor@mailbox.as> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> hende om natten og i det daglige er hun en stille og rolig hund.

Hvor sover hun henne ?

Hvis hun er blevet forskrækket over noget, kan det måske hjælpe, hvis hun
sover, i samme rum som jer, i et stykke tid. Ved ikke, om det er en holdbar
løsning, men måske værd, at forsøge ? Eller måske holde lyset tændt, der
hvor hun sover ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 23-07-02 21:40

Hej

Jeg har prøvet det samme, blot med en pibende hund. Det hjalp, som Sander
foreslog, at lade lyset stå tændt.

Hilsen Carina