Architectural Desktop 3,3 to Autodesk VIZ ~
Fra : jorn skauge

Dato : 23-07-02 13:37

I wish to hear from someone who can tell me how to get a file made in
Architectural Desktop 3,3 into Autodesk VIZ 4.

yours

Jorn

Fra : Stoffer

Dato : 24-07-02 22:56

Hi´

Try to use the FILE LINK MANAGER.

Best Regards

Niels Stoffer

Fra : jorn skauge

Dato : 26-07-02 12:08

"Stoffer" <niels@bolchvig-stoffer.dk> wrote in message news:<3d3f225c$0$11806$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Hi´
>
> Try to use the FILE LINK MANAGER.
>
> Best Regards
>
> Niels Stoffer
> "jorn skauge" <skauge@has.dk> wrote in message

Tak for din hjælp. Det virker på en måde fint idet alt bortset fra jeg
har problemer med vinduer. Med vinduespartier går det. Jeg har lavet
et vindue med sprosser og disse kommer ikke med. I 3D Studio v 3 var
der også problemer idet jeg efter at have overført en fil fra ADT til
3D studio Viz v 3 måtte sætte nye vinduer ind udført i 3D studio for
at det blev vellykket og for at jeg kunne få glas til at være glas.
Har du kendskab til sådanne problemer med vinduer og glas og hvis ja
har du et godt råd til mig.

Hilsen

Jorn

Fra : Stoffer

Dato : 08-08-02 20:00

Ja, jeg har et evt. svar.

Du kan i ADT bestemme farverne på dine komponenter, altså også dit glas.
Når du så indsætter dwg filen via File link manageren, kunne du vælge at de
skal indsættes opdelt via farver, ADT farverne vil i VIZ blive opfattet som
materiale ID, f.eks. farve 1/Rød er i VIZ materiale ID nr. 1.

Lave så et MultiSub materiale.......

Med venlig hilsen

Niels Stoffer
NTI CADcenter A/S